علیرضا گوهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باشگاه های کوهنوردی باید از هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مجوز فعالیت اخذ کنند و نوع فعالیت آنها به صورت باشگاه غیرقانونی خواهد بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر باشگاه‌های کوهنوردی در 2 بخش کوه‌پیمایی و کوهنوردی و همچنین بخش صعودهای ورزشی ثبت می شود و کوهنوردان باید ه دفتر هیات مراجعه کنند.
گوهری بیان کرد: باشگاه‌های کوه‌پیمایی و کوهنوردی شامل غارنوردی و دره نوردی و باشگاه‌های صعودهای ورزشی شامل سنگنوردی داخل سالن، یخ نوردی و درای تولینگ و همچنین کوهنوردی با اسکی است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه در فضای مجازی مملو از تبلیغ و فعالیت گروه های کوهنوردی تحت عنوان باشگاه است که به هیچ عنوان مورد تایید هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیست.
گوهری افزود: گروه های طبیعت گردی نیز زیرمجموعه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی هستند و آنها نیز باید مجوز لازم را برای فعالیت داشته باشند.
وی اضافه کرد: با گذشت سه سال آیین نامه باشگاه های کوهنوردی از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد تایید قرار گرفت و در نتیجه شهریور ماه گذشته این آیین نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کوهنوردی ابلاغ شد.
10 هزار ورزشکار به صورت هفتگی در ارتفاعات استان همدان کوهنوردی می کنند.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.