به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان ظهر چهارشنبه در صحن شورای شهر همدان با قدردانی و تشکر از زحمات پزشکان، پرستاران، دست اندرکاران و ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا افزود: در حال حاضر کادر پزشکی اقدامات خوبی انجام داده و تأمین ماسک و شوینده‌ها تقریباً در حال انجام است.

گردان اضافه کرد: در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا نباید وضعیت را به گونه‌ای نشان داد که اتفاق خاصی صورت نگرفته بلکه باید اطلاع رسانی‌ها به طور شفاف بیان شده و ضمن ایجاد امنیت و آرامش در شهر آموزش‌های لازم در خصوص مبارزه با کرونا داده شود.

نباید وضعیت را به گونه‌ای نشان داد که اتفاق خاصی صورت نگرفته است

کامران گردان اضافه کرد: متأسفانه از فعالیت‌های خانه مسافرها جلوگیری نشده و مسافرانی از برخی شهرها در این مکان‌ها سکونت گزیده‌اند که این امر باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا شده و خواهد شد و پیشنهاد دادیم که از این مسافران تست اجباری گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید شورای تأمین استان همدان بر جلوگیری از فعالیت کارتن به‌دست ها در سطح شهر اقداماتی صورت گرفته اما این کافی نیست چرا که، متأسفانه علیرغم این موضوع باز شاهد فعالیت آنها هستیم.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با تشکر از اقدامات شهرداری در ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر برای مقابله با ویروس کرونا گفت: شورا اختیارات لازم را در راستای رفاه حال شهروندان در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا به شهردار داده است که در حال حاضر مدیریت شهری اقداماتی در دست انجام دارد.

گردان با اشاره به خطر شیوع ویروس در سطح استان و شهر همدان تاکید کرد: اعضای شورای به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری خواستار کارهای اساسی برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا هستند به گونه‌ای که کارها به نحوی انجام شود که به جایی نرسیم در بیمارستان‌ها تخت خالی نداشته باشیم و در این زمینه لازم است تمهیدات لازم صورت پذیرد.

ستاد مردمی با محوریت شبکه بهداشت شهرستان همدان تشکیل شده و امروز چهارشنبه در محل آرامگاه بوعلی راه اندازی می‌شود وی اضافه کرد: ستاد مردمی با محوریت شبکه بهداشت شهرستان همدان تشکیل شده و امروز چهارشنبه در محل آرامگاه بوعلی راه اندازی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در خصوص کرونا و شیوع آن به طور شفاف باشد، گفت: در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا نباید وضعیت را به گونه‌ای نشان داد که اتفاق خاصی صورت نگرفته است.
کاوسی امید: راه اندازی ستاد مردمی مبارزه با کرونا با محوریت شبکه بهداشت همدان

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تشکر از فعالیت و تلاش کادر پزشکی و درمانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: ما همه قدردان مدافعان حریم سلامت هستیم.

اکبر کاوسی امید با اشاره به اینکه با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی، سرعت انتشار کرونا پایین‌تر می‌شود، افزود: در این زمینه همچنین لازم است امنیت روانی مردم هم مدنظر باشد چرا که با افزایش امنیت، مقاومت آنها در برابر ابتلاء به امروز نیز افزایش می‌یابد.

وی همچنین از زحمات پرسنل شهرداری همدان در خدمات رسانی به مردم از جمله کارکنان حوزه خدمات شهری تشکر کرد و گفت: این اقدامات مدیریت شهری در گندزدایی و ضدعفونی کردن سطح شهر و ایجاد امنیت برای مردم را داشته است.

کاوسی امید به فعالیت ستاد مبارزه با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و یادآور شد: لازم است پشتیبانی مادی و معنوی از این ستاد صورت پذیرد.

کاوسی امید پیشنهاد کرد: در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به همراه معاون خدمات شهری شهرداری به ستادهای مردمی و دولتی مبارزه با این بیماری کمک کنند و سازمان‌های سپاه و ارتش نیز به طور جهادی به کمک ستادهای مردمی، دولتی و شهرداری‌ها بشتابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.