به گزارش ایرنا، با گذشت حدود 2 ماه از استعفای اصغر نصیری شهردار کرج تاکنون اعضای شورای اسلامی شهر بر سر انتخاب مجید غلام سریزدی تنها گزینه این شهرداری اختلاف دارند و به نتیجه نرسیده اند.
از مجموع 13 عضو شورای اسلامی شهر، 8 عضو شورا با انتخاب سریزدی شهردار پیشین کرج موافق هستند و سایر اعضا از جمله رئیس و نایب رئیس شورا می گویند قبل از رای گیری باید صلاحیت این گزینه توسط مراجع ذیصلاح تائید شود.
فرج الله ایلیات عضو شورای اسلامی شهر کرج ب در نشست صبح امروز شورای شهر کرج با بیان اینکه می بایست برای انتخاب شهردار به جمع بندی برسیم، اظهارداشت: به صلاح شهروندان نیست که پروسه انتخاب شهردار به طول بینجامد.
وی ادامه داد: تاکنون نیز فرصت های زیادی را از دست داده ایم و باید به وقت خود و مردم اهمیت بدهیم.
محمد حسین خلیلی اردکانی عضو دیگر شورای شهر گفت: همه ما دم از حق و حقوق مردم، شفافیت و پیگیری خواسته ها و مطالبات آنان می زنیم اما به آن عمل نمی کنیم.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های مکرر در این خصوص موضوع فقط تلف کردن وقت مردم است.
وی افزود: می بایست بر اساس قانون و مصوباتی که در نشست های قبلی شورا وجود داشته عمل کنیم.
این عضو شورا با بیان اینکه اقلیت و اکثریت در کشور لازم است ، اظهارداشت: اگر این گونه نباشد کشور به هم می ریزد.
منصور وحیدی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرج با بیان اینکه هیات رئیسه شورا به چالش کشیده شده ،گفت: براساس قانون باید اقلیت و اکثریت اعضای شورای برای انتخاب شهردار نظرات خود را ارائه کنند.
وی افزود: هیچ کس منکر این نیست که شهردار قبلی کاستی هایی داشت اما در زمان وی تخلفات شهرداری به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
وی ادامه داد: متاسفانه با انتخاب اصغر نصیری شهردار قبلی کرج از همان ابتدای کار بنای ناسازگاری ها آغاز شد .
وحیدی با بیان اینکه ما باید تابع مقررات و قانون باشیم، اظهارداشت: گزینه ای که 8 نفر اعضای شورای شهر پیشنهاد داده اند از نظر مقامات سیاسی، قضایی و نظارتی مورد تایید نیست.
وی گفت: قرارما این بود فردی که به عنوان شهردار کرج انتخاب می شود باید صداقت، شفافیت و پاکدستی داشته باشد، پس فضای شورای شهر کرج محل قشون کشی نیست و احترام به حقوق اقلیت و دیگران ضروری است.
وحیدی خاطر نشان کرد: فردی که نامزد شهرداری کرج می شود باید واجد شرایط باشد.
فریده بیرانوند بزنی عضو دیگر شورای شهر کرج با بیان اینکه اگر قرار باشد گزینه انتخاب شود،من هم 2 گزینه داریم، گفت: وجه الله خدمتگزار فرماندار اسبق کرج و علی ترکاشوند شهردار پیشین کرج افرادی هستند که من به عنوان گزینه شهرداری کرج انتخاب می کنم.
محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: من نیز 2 گزینه برای معرفی شهردار داشتم که با آنان صحبت کردم و نپذیرفتند.
وی گفت: فرج الله ایلیات و عباس زارع گزینه هایی بودند که مورد تایید من هستند.
این مسئول اظهار داشت: پروسه انتخاب شهردار باید کوتاه ترشود و طولانی شدن این موضوع فضای شهر را غبار آلود می کند و به صلاح شهر و مردم آن نیست.
نبیونی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به عباس زارع عضو شورای شهر کرج که در خصوص انتخاب شهردار پیشنهادهایی داد، افزود: شما چرا عجله می کنید و عجله شما با چه هدفی است؟
وی ادامه داد: پیشنهاد شما در جلسه گذشته سبب شد که ما به خاطر موضوع انتخاب شهردار به بن بست برسیم .
رئیس شورای شهر کرج اشاره به اینکه می بایست سایر اعضای شورای شهر نقطه نظرات خود را بیان کنند، اظهارداشت:موضوع انتخاب شهردار امروز باید تمام شود و آخرین روز ارائه لیست نامزده ها امروز است.
نبیونی گفت:تنها کاندیدای شهرداری کرج که در صحن شورا حضوریافت و برنامه های خود را ارائه داد با دعوت عباس زارع عضو شورا آمد.
عباس زارع عضو دیگر شورا نیز در این نشست با بیان اینکه برای انتخاب شهردار باید براساس فرم و مدل قانونی عمل کنیم، گفت: اگر قانون را ملاک قرار ندهیم به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید.
وی افزود: اگر براساس این روال پیش برویم انتخاب شهردار کرج مدت زمان زیادی طول می کشد.
اکبرسلیم نژاد عضو دیگر شورا در این نشست گفت: 91روز وقت برای انتخاب شهردار داشتیم و از زمانی که ما انتخاب شده ایم زمزمه منحل شدن این شورا به گوش می رسد.
وی افزود: اگر نتوانیم شهردار انتخاب کنیم این شورا منحل خواهد شد و فقط ما 8 نفر نیستیم که متضرر می شویم بلکه این اتفاق به ضرر تمام اعضای شورای شهر خواهد بود.
ادامه جلسه بررسی گزینه شهرداری کرج و سایر گزینه های پیشنهادی از سوی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرج به بعد از ظهر امروز موکول شد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.