نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان روز پنجشنبه در آیین درختکاری در جمع خبرنگاران بیان کرد: دین مبین اسلام بسیار بر کاشت نهال تاکید دارد و پیامبر اکرم(ص) بارها بر کاشت نهال و درختکاری در احادیث تاکید کرده است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی افزود: درختکاری برای سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد و ما نباید از این موضوع غافل شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز گفت: کاشت نهال برای سلامتی جامعه و نسل های آینده بسیار با اهمیت و ضروری است.

محمود رضا عراقی از برنامه ریزی برای کاشت سالانه هزار هکتار درختکار  در استان همدان خبر داد و  گفت: تا سال ۱۴۰۰ قرار است در استان نهضت درختکاری را با اجرای سالانه هزار هکتار درختکاری داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز گفت: امسال اجرای پویش ملی درختکاری همگانی برای ایرانی سرسبز در کشور اجرا شد و در این استان از همه تشکل ها و دستگاه های اجرایی مرتبط برای کاشت نهال و درخت کمک گرفتیم.

اسفندیار خزایی افزود: با وجود پیش بینی کاشت درخت سالانه در یک هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی اما امسال ۲ برابر این رقم محقق شده و یک هزار هکتار نهال، ۷۰۰ هکتار بذر و ۳۰۰ هکتار صنوبر کاشته شده است. 

وی بیان کرد: حدود نیمی از وسعت استان همدان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که مساحت ۴۳ هزار هکتار آن شامل جنگل دست کاشت، اراضی جنگلی و ذخیرگاه جنگلی و ۸۲۲ هزار هکتار آن مرتع است.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند آغاز و نخستین روز آن روز درختکاری نامگذری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.