غلامرضا رضایی روزپنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت اردوهای گردشگری ورزشی بدون اخذ مجوز قانونی ممنوع است و با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ مجوزی تا اطلاع ثانوی صادر نمی شود.

وی اضافه کرد: کمیته گردشگری ورزشی یکی از کمیته های زیر مجموعه فدراسیون ورزش های همگانی کشور است و چارچوب مشخص و قانونی دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: باتوجه به هشدارهای صادره مبنی بر شیوع ابتلا به کرونا در سطح استان های کشور، اعزام اردوهای ورزشی به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی بیان کرد: در صورت هرگونه تخلف در این زمینه به طور قطع برخورد خواهد گرفت.

رییس کمیته گردشگری ورزشی همدان افزود: البته تمامی فعالان عرصه گردشگری ورزشی به قانون احترام گذاشته و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلف رویت نشده است.

رضایی اظهار داشت: انتظار داریم راهنمایان گردشگری نسبت به تعامل و همکاری لازم اقدام کنند تا مشکل قانونی در فعالیت آنها ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: هم اینک ۵۰ راهنمای گردشگری ورزشی در همدان دارای مدرک هستند و کمیته گردشگری ورزشی یکی از کمیته های زیر مجموعه هیات ورزش های همگانی استان همدان است.

این کمیته در ثبت نام و اعزام گروه های ورزشی به صورت اردوهای تفریحی - گردشگری اقدام می کند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.