به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از وعاظ، روحانیون و سرپرستان هیئت‌های حسینی همدان در خصوص برگزاری برنامه‌ها و تجمعات مذهبی بیانیه صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه مدتی‌است فضای جامعه متأثر از شیوع ویروس کرونا است و با عنایت به سوالات مکرر و متعدد دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درخصوص برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی، روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه جلسه‌ای در حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان آیت الله شعبانی موثقی برگزار و پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر تصریح شد که انتظار است تمامی سرپرستان هیئت‌های حسینی این موارد را مدنظر قرار داده و نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.

محبین اهل بیت (ع) همچون سایر مردم قدردان زحمات ایثارگرانه پزشکان، پرستاران، و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که همچون مدافعان حرم و امنیت کشور این روزها عاشقانه در راستای تأمین سلامت و درمان مردم تلاش شبانه روزی دارند؛ هستند.

در خصوص برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم درخت کاری که تاکید فرمودند «از این دستورها نباید تخطی شود، چرا که خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم، بنابراین هرچه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هرچه به شیوع آن کمک کند، سیئه است» به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت مردم تا اطلاع ثانوی برنامه‌های هیئت‌های حسینی برگزار نمی‌گردد.

پیشنهاد می‌شود سرپرستان و مسئولان هیئت‌های حسینی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما نسبت به برگزاری مراسم دعا، مناجات به درگاه الهی و توسل به ائمه اطهار (ع) در فرصت بسیار مغتنم ماه رجب المرجب اقدام کرده و ضمن برقرار ماندن ارتباط عموم مردم عاشق اهل بیت (ع) با هیئت‌ها و تجمعات دینی و مذهبی، برای سلامت مردم کشور و دفع بلا از جامعه مسلمین دعا کنند.

اعضای هیئت‌های حسینی با الگوگیری از سیره نورانی معصومین (ع) آمادگی دارند تا از تمام توان و ظرفیت قابل توجه خود در راستای کمک به حافظان سلامت و مددرسانی به مردم برای تأمین سلامت آنان و رفع کمبودهای احتمالی استفاده کنند.

در پایان از خداوند سبحان ضمن دعا برای فرج حضرت بقیه الله (عج)، طول عمر مقام معظم رهبری، صحت و سلامت همه مردم عزیز را مسئلت داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.