امام جمعه بجنورد گفت: رقابت در افزایش مهریه ها، امری نامطلوب برای نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با تاکید برالگوگیری از ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) برای جوانان، اضافه کرد: باید جوانان انقلاب اسلامی برای دوری از آفت های اجتماعی از زندگی و ازدواج این دو بزرگوار الگو گیری کنند.

به گفته وی هوس های شیطانی را باید از بین برد و این مسئله راهی ندارد به جز اینکه از زندگی بزرگان دین درس بگیریم و بدانیم برای شرایط فعلی جامعه بهترین سرمشق هستند.

یعقوبی ازدواج این دو بزرگوار را پیوندی آسمانی دانست و گفت: ازدواج باید در زمان و وقت مناسب انجام شود و همین امر موجب می شود تا ازدواج موفقی برای جوانان شکل بگیرد و باید همه بدانیم ازدواج به موقع اهمیت بسیار زیادی دارد.

امام جمعه بجنورد در رابطه با سبک زندگی غربی ها تصریح کرد: غربی ها به دنبال رواج تک فرزندی هستند اما بزرگان دین ما از طریق فرزندپروری مناسب، برای جامعه اسلامی کادرسازی می کردند که این مسئله نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی یکی دیگر از مسائلی که باید از زندگی این دو بزرگوار الگو گرفت، مهریه های اندک است که در جامعه فعلی ما لازم است که مورد توجه قرار گرفت تا ازدواج آسان رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) وظایف مشخص و تقسیم‌شده بود و آقا و خانم کارهای خود را انجام می‌دادند و به‌صورت مشترک زندگی را به‌پیش می‌بردند و بهترین الگو برای جوانان جامعه زندگی این بزرگوران  است.

امام جمعه بجنورد همچنین به پرهیز از تجمل گرایی تاکید کرد و گفت: رعایت تقوا در فضای مجازی نیز باید مورد توجه فعالان در این حوزه قرار بگیرد و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید ویژه ای داشته اند.

یعقوبی در ادامه اظهار کرد: هرکجا در منطقه جنگی شروع می شود عربستان نیز در میدان است و نقش دارد و برای حاکمان آنان این مسئله مورد قبول است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.