برخی مدیران باشگاه ها معتقدند این تعطیلی بر درآمد آنها تاثیر منفی گذاشته در حالیکه اجاره نشین هستند و باید کرایه صاحب ملک را پرداخت کنند.

همین مساله موجب شده تا شماری از باشگاه ها در سطح شهر اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند و در این بین مربیان باشگاه ها نیز معتقدند در صورت فعالیت تمرینی، اگر ابتلا به ویروس کرونا شوند، چه کسی پاسخگو خواهد بود.

این در حالی است که دستگاه ورزش و جوانان همدان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس تصمیم اعضای کمیسیون ماده پنج باشگاه ها، در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ و صیانت از سلامت ورزشکاران تمامی استخر ها، سالن ها و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی تا بیستم اسفندماه جاری تعطیل هستند.

با این حال هستند باشگاه های ورزشی خصوصی در سطح همدان که برای درآمدزایی همچنان در فضای مجازی و پیج های اینستاگرامی خود از ورزشکاران عضو می خواهند تا در به فعالیت خود ادامه دهند.

حتی برخی مربیان نیز اعلام کردند، مدیران باشگاه ها آنها را تهدید به حضور در محل کار کرده اند در غیر اینصورت حکم به اخراج آنها خواهند داد.

البته شماری از باشگاه ها نیز از اطلاعیه دستگاه ورزش تبعیت کرده و حتی برخی از آنها اقدام به تعطیلی فعالیت خود تا پایان سال کرده اند.

برخی مدیران باشگاه ها، مربیان و ورزشکاران نیز از ضعف نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی در اوج شیوع کرونا انتقاد کردند.

آنان می گویند: متاسفانه با وجود اطلاعیه های مختلف اعلام شده از سوی دستگاه ورزش مبنی بر تمدید تعطیلی باشگاه های ورزشی، همچنان شاهد فعالیت برخی از باشگاه ها هستیم.

این عده از دستگاه ورزش همدان خواستند تا نظارت و برخورد قانونی برابر باشگاه های متخلف را اعمال کند.

باشگاه ها تابع قانون باشند

مسوول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان همدان گفت: تعطیلی باشگاه ها همچون سایر مکان های ورزشی براساس دستور وزارت ورزش و ستاد نظارت بر سلامت کشور است و همه باید تابع قانون باشند.

مسوول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان همدان: تعطیلی باشگاه ها همچون سایر مکان های ورزشی براساس دستور وزارت ورزش و ستاد نظارت بر سلامت کشور است و همه باید تابع قانون باشند.

محمدتقی رحیمی افزود: هیچ باشگاهی حق اجبار در حضور مربیان و اخذ شهریه از ورزشکاران را ندارد ضمن اینکه براساس اطلاعیه صادره طبق زمان درج شده باید تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: همه در برابر قانون مسوول هستیم و این تصمیم در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه براساس قانون برخورد با باشگاه های متخلف در دستور کار خواهد بود، گفت: ورزشکاران و مربیان می توانند شکایت خود را به حوزه بازرسی و یا امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان استان همدان ارایه دهند.

وی افزود: همه روزه در ساعات اداری آماده دریافت شکایات و انتقادها پیرامون وضعیت اعلام شده و تخلف های احتمالی در این زمینه هستیم.

مسوول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: قانون برای همه یکسان است و دلیلی نمی شود برخی باشگاه ها فعالیت مغایر با اطلاعیه صادره داشته باشند.

تمدید تعطیلی باشگاه ها تا بیستم اسفند

سخنگوی اداره ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: تعطیلی اماکن ورزشی و لغو مسابقات و رویدادهای این استان تا بیستم اسفندماه تمدید شد.

سخنگوی اداره ورزش و جوانان همدان: تعطیلی اماکن ورزشی و لغو مسابقات و رویدادهای این استان تا بیستم اسفندماه تمدید شد.

حمدالله چاروسایی اظهار داشت: با توجه به تصمیم اعضای کمیسیون ماده پنج باشگاه ها، مبنی بر ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ و صیانت از سلامت ورزشکاران با هماهنگی مسوولان بهداشتی تمام فضاهایی که فعالیت های گروهی و تیمی انجام می شود، تعطیل اعلام شد.

وی اضافه کرد: براین اساس تعطیلی تمامی استخرها، سالن ها و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی تا بیستم ماه جاری تمدید خواهد شد.

چاروسایی با اشاره به لغو مسابقات ورزشی نیز گفت: همچنین تمام مسابقات به جز رقابت‌ های لیگ برتر فوتبال، دسته یک و ۲ تعطیل است ضمن اینکه اردوها، اعزام‌ها، سیمنارها، همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز لغو شد.

وی خاطرنشان کرد: این تمهیدات به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران همدان به بیماری کرونا اتخاذ شده تا از بروز چنین بیماری در بین شهروندان جلوگیری شود.

هم اینک بیش از ۸۵ هزار ورزشکار در قالب بیش از ۳۰۰ سالن ورزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

هفته گذشته مرگ یک نفر در همدان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید و اعلام شد که آزمایش یک تن دیگر نیز مثبت بوده است.

آمار رسمی کرونا در ایران (۱۳۹۸/۱۲/۱۰)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.