به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن طیبی عصر دوشنبه درنشست با روسا، نایب رییسان و دبیران هیات‌های ورزشی و برخی تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان گنبدکاووس به مناسبت بزرگداشت هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) اظهار داشت که اجاره سالانه سالن‌های ورزشی، یک تکلیف قانونی است که باهدف ایجاد درآمد و هزینه آن درحوزه ورزش هر شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان گلستان معمولا هر ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد به قیمت اجاره‌بهای سالن‌های ورزشی اضافه می‌کند و آن را از طریق مزایده در اختیار افراد حقیقی یا حقوقی قرار می‌دهد که برخی شرکت‌کنندگان دو تا سه برابر قیمت پایه، پیشنهاد می‌دهند و برابر قانون می‌بایست سالن در اختیار آنها قرار گیرد.

طیبی بابیان اینکه همه درآمدهای حاصل از اجاره سالن‌های ورزشی هر شهرستان در اختیار اداره ورزش و جوانان آن شهرستان قرار می‌گیرد تا صرف امور ورزش شود، افزود: با این حال اگر شهرستانی می‌خواهد چند سالن ورزشی خود را اجاره ندهد، اگرچه قانون اجازه داده اما از درآمدهای آن محروم خواهد شد.

وی همچنین از پایین بودن سرانه فضای ورزشی شهرهای گرگان و گنبدکاووس در بین دیگر شهرستان‌های گلستان خبر داد و تصریح کرد: علت این موضوع بالا بودن جمعیت این دو شهرستان است اما از نظر کیفیت مکان‌های ورزشی، این دو شهر قابل قیاس با دیگر شهرهای استان نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان همچنین بابیان اینکه هیچ تبعیضی بین شهرستان‌های استان در توزیع امکانات و زیرساخت‌های ورزشی نیست، ادامه داد: با این حال به گنبدکاووس که از شهرستان‌های ویژه استان در ورزش است، حداقل ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی از جمله در سال ۹۷ داده شد.

طیبی گفت: کمک چهار میلیارد ریالی اداره کل ورزش و جوانان گلستان به هیات‌های ورزشی گنبدکاووس درسال گذشته و واگذاری میزبانی دو رخداد از پنج رخداد بین‌المللی ورزش استان یعنی کشتی ترکمن (گورش) و سپک‌تاکرا به این شهرستان داده شد و اعتبارات لازم برای میزبانی آن نیز تامین شده است.

وی اضافه کرد: درصورتی که فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی به هر دلیلی نتواند این رخداد ورزشی را برگزار کند، هزینه دو میلیارد ریالی میزبانی این مسابقات برای توسعه ورزش روستایی گنبدکاووس هزینه خواهد شد.

طیبی همچنین از برگزاری دومین جشنواره بزرگ ورزشی با پایه نشاط و امید گلستان به میزبانی گنبدکاووس تا پایان سال جاری خبر داد و بدون اشاره به زمان دقیق این رخداد، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان امسال کمک مالی خوبی به تیم والیبال شهرداری گنبد که در مسابقات لیگ برتر حضور دارد، خواهد کرد.

وی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک هفته تربیت بدنی از تدوین و درحال اجرا بودن ۳۰۰ برنامه ویژه این هفته درسطح شهرستان‌های گلستان خبر داد و از تلاش‌ مجموعه ورزشکاران گنبدی در کسب موفقیت‌های ورزشی و نیز از اتاق فکر جوانان اداره ورزش و جوانان برای تدوین سند جامع ۲۰۲۵ جوانان این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به ظرفیت بالای حوزه ورزش این شهرستان، بر ضرورت توجه ویژه به ورزشکاران و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز بویژه در مجموعه سوارکاری تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش بانوان، تقویت خانه‌های ورزش روستایی، تلاش برای ارتقای سرانه فضای ورزشی و حمایت جدی از تیم‌های ورزشی از مطالبات جدی مردم و جوانان گنبدکاووس است.

 عبدالقدیر کریمی افزود: اگرچه پایین بودن سرانه ورزشی در گنبدکاووس یک واقعیت تلخ است اما این شهرستان آمادگی کامل برای میزبانی رخدادهای ورزشی در سطح ملی را دارد.

وی همچنین قول داد تا مشکل حمایت مالی از تیم بستکبال گنبدکاووس برای حضور در مسابقات رفع شود اما در عین حال گفت: مشکلات مالی و اقتصادی کشور در دو سال اخیر سبب شده تا اعتبارات کمتری به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص یابد اما هنر ما باید استفاده بهنیه از امکانات و ظرفیت‌های موجود باشد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره از سال گذشته تاکنون، گفت: درحال حاضر از مجموع ۴۳ هیات ورزشی ثبت شده ۳۹ هیات در این شهرستان فعال بوده و افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار آقا و خانم سازماندهی شده داریم که ۶ هزار نفر آنها بیمه ورزشی هستند.

حجت‌الله یوسفی افزود: گنبدکاووس در بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله والیبال، سوارکاری، سپک‌تاکرا، فوتوالی و والیبال ساحلی قطب و نماد ورزش کشور و گلستان است و ۶۰ تا ۷۰ درصد مقام‌های کسب شده توسط ورزشکاران این استان در مسابقات جهانی سال جاری، توسط ورزشکاران گنبدی به دست آمده است.

وی اضافه کرد: با وجود ۲۰ مکان ورزشی و ۳۰ باشگاه خصوصی فعال در گنبدکاووس اما این شهرستان برای تکمیل برخی زیرساخت‌ها و کمبودهای ورزشی نیامند توجه ویژه مسوولان استان و کشور است.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه برخی روسا، نایب رییسان و دبیران هیات‌های ورزشی و نماینده سمن‌های جوانان گنبدکاووس نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و خواستار توجه مسوولان برای رفع یا کاستن آن شدند.

حمایت مالی نشدن از تیم‌ها ورزشی و ورزشکاران برای حضور در مسابقات ورزشی، پایین بودن سرانه فضای ورزشی، کمبود امکانات در سالن‌های ورزشی، بالا رفتن اجاره سالن‌های ورزشی با ورود افراد غیر ورزشی در مزایده‌ها، نبود سالن اختصاصی برای ورزش بانوان و اختصاص ساعت‌های نامناسب به ورزش بانوان در سالن‌های ورزشی مشترک با آقایان، تبعیض در توزیع امکانات ورزشی بین شهرهای استان، حضور کمرنگ مدیرکل و معاونین در جمع ورزشکاران گنبدی، اهدای چند دستگاه دوچرخه به هیات دوچرخه‌سواری برای استعدادیابی، حمایت و توزیع عادلانه امکانات بین همه رشته‌های ورزشی و قدیمی بودن برخی سالن‌های ورزشی از مهمترین نکات مطرح شده توسط شرکت کنندگان در این نشست بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.