علیمردان طالبی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستاها متاثر از سیلاب نهاوند شامل «عسگرآباد»، «لیلان»، «بالاچوب»، «مهین آباد»، «چولک اصلی» و «فیاضمان» است.

وی اضافه کرد: با وجود تذکر و هشدارهای مدیریت بحران در زمینه احتمال آبگرفتگی اما برخی از ساکنان حاشیه سراب گیان به این توصیه ها و هشدارها توجهی نکردند و نسبت به تخلیه منازل تاخیر کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: هم اینک شماری از ساکنان روستاهای یاد شده، واحدهای مسکونی خود را تخلیه کرده و اقدام به عزیمت به منازل دوستان و بستگان کردند.

طالبی افزود: پس از بارندگی شدید امروز جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان و جمعی از مسوولان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی شدید در همه مناطق استان و وضعیت بحرانی در شهرستان نهاوند، ضمن هماهنگی با مدیران تمامی دستگاه های اجرایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان به همراه مدیران کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، آب منطقه ای و آب فاضلاب و مدیریت بحران برای بازدید، سرکشی و رسیدگی به امورات در شهرستان نهاوند حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۱۰۰ میلیمتر مربوط به شهرستان تویسرکان و پس از آن نهاوند با حدود ۹۵ میلیمتر است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی همدان، با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از دیروز سامانه بارشی قدرتمندی استان همدان را تحت تاثیر قرار داده و به تناوب تا اواخر هفته جاری در برخی از ساعات بارش و رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و در نقاط مستعد ریزش برف پیش بینی می شود.

محمد حسن باقری شکیب ادامه داد: بارش ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد که با ورود این سامانه بارشی احتمال خسارت رعد و برق، تگرگ، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها در برخی از نقاط استان همدان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.