منوچهر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یک مورد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا ویروس در همدان گزارش شد که این یک مورد هم فوت کرده است، گفت: چندروز قبل پدر و پسری به بیمارستان سینا منتقل شدند که مشکوک ابتلاء به کرونا بودند که با ارسال آزمایش‌های آنها پدر مثبت اعلام شد و متأسفانه فوت کرد.

وی با بیان اینکه تمام موازین دفن اجساد برای تمامی موارد مشکوک در صورت وقوع مرگ بدون توجه به آزمایش صورت می‌گیرد و در این مورد نیز انجام شد، گفت: خیال مردم راحت باشد و از این موضوع کوتاه نمی آییم.

کرمی با بیان اینکه اکثر کارهای موارد مشکوک به این ویروس در بیمارستان در نظر گرفته شده دنبال می‌شود، گفت: چندین مورد در طول روز اعزام بیمار از سایر بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد و موارد محدود مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان گزارش شده که برای آنها نیز اقدامات لازم انجام شده است.

وی گفت: امیدواریم با رعایت بهداشت فردی و عمومی و همچنین عزم و انگیزه قوی که در جامعه به دنبال هشیاری نسبت به این بیماری ایجاد شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم این بیماری را مهار، کنترل و حذف کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: مراجعه مردم با علائم سرماخوردگی و شبه آنفلوآنزا به مطب‌ها و مراکز بهداشتی ادامه دارد و مواردی که بر اساس شرح حال و علائم بالینی تریاژ و ارجاع می‌شوند، تحت نظر و بررسی قرار می‌گیرند و این روند ادامه دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1363950
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.