سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نخستین نشست اعضای ستاد مدیریت کرونا در محل استانداری همدان بیان کرد: هدف از تشکیل این ستاد، انسجام بخشی بیشتر به اقدامات دستگاه های مرتبط در راستای کاهش شیوع این ویروس است.

وی بیان کرد: اولین و مهمترین نکته کنترل فضای روانی جامعه است چرا که با وجود اقدام های صورت گرفته همچنان بخشی از جامعه دچار التهاب بوده بنابراین باید با اطلاع رسانی دقیق، صحیح و مستمر یک فضای واقعی از وضعیت این ویروس منعکس کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید از بروز شایعات جلوگیری کرد گفت:  انتشار اخبار خلاف واقع از افرادی که هیچگونه اطلاعاتی در این باره ندارند در اصل بازی کردن با سلامت روح و روان مردم ، تشویش اذهان عمومی و برهم زدن نظام اجتماعی است بنابراین باید در کنار اطلاع رسانی، از تشویش اذهان عمومی نیز جلوگیری کرد.

شاهرخی بیان کرد: کمیته اطلاع رسانی ذیل قرارگاه زیستی با هدف اطلاع رسانی خاص از ویروس کرونا و برای تدوین دقیق برنامه اطلاع رسانی و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی تشکیل شود و ریاست آن به شورای اطلاع رسانی و دبیری آن به علوم پزشگی محول شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تمامی اقدام های مورد نیاز بهداشتی، برنامه های پیشگیرانه، وظایف دستگاه ها و توصیه های عمومی را لیست کرده و آن را در قالب یک نامه به روسای دستگاه ها و نهادها ابلاغ کند.

استاندار همدان اظهار داشت: تعطیلی اماکن، مدارس تنها با موافقت علوم پزشکی امکان پذیر است بر این اساس باید برای تعطیلی یک مجموعه با رییس دانشگاه مکاتبه کرده و در صورت تایید علوم پزشکی، در این باره اقدام و اطلاع رسانی شود.

شاهرخی وظایف کمیته پیشگیری را احصای اقدام های پیشگیرانه و  ابلاغ دستورات کمیته پیشگیری به روسا دانست و  اظهار داشت: همچنین گروهی ذیل قرارگاه زیستی با عنوان، «گروه ناظر» تشکیل شده تا روند اجرای دستورات علوم پزشکی در اداره ها را رصد و کنترل کند.

وی با بیان اینکه باید آرامش را به جامعه برگرداند گفت: مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ها نیز باید با نظارت فرمانداران اجرایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.