محمودرضا عراقی روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: برای هر سه شعبه اخذ رای ۲ بازرس پیش بینی شده است که بارسان در شعب اصلی مستقر و صورت جلسه را امضا کردند اما به شعب فرعی تنها سرکشی می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: تا پیش از برگزاری انتخابات تخلف مهمی رخ نداده بود همچنین برخی تخلف های انتخاباتی اعلامی نیز با تذکر رفع شد . 

وی بیان کرد: ۱۹ مورد تخلف از جمله تبلیغات زودهنگام به هیات بازرسی اطلاع رسانی شد که تنها ۹ مورد از این گزارش ها مستند بوده و حتی دو مورد گزارش خرید و فروش رای اطلاع رسانی شد که پس از بررسی بازرسان صحت این گزارش ها تایید نشد.

وی با بیان اینکه هیات بازرسی با انجام اقدام‌های پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به موقع از بروز تخلف‌های انتخاباتی جلوگیری کرد گفت: اردیبهشت ماه امسال مقدمات شکل گیری هیات بازرسی انتخابات شکل گرفت و دبیرخانه آن نیز فعال شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان همدان اضافه کرد: ساختار مناسب هیات بازرسی و استفاده از توان افراد با تجربه بالا در این مجموعه، موجب شد فرایند انتخابات به خوبی رصد شده
و از بروز تخلف جلوگیری و پیشگیری شود.

عراقی بیان کرد: در برخی از شهرستان ها داوطلبان نمایندگی به علت آشنا نبودن به قوانین دچار تخلف شدند که با اطلاع رسانی و آگاه سازی از تداوم تخلف جلوگیری و شماری از تخلف ها نیز به مراجع ذی صلاح گزارش شد.

وی ادامه داد: هیات بازرسی انتخابات استان همدان به صورت سرزده شعب اخذ رای را رصد و مشکلات را در سامانه جامع انتخابات ثبت می کند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان همدان اظهار داشت: پایه های قدرت کشور بعد از انقلاب اسلامی با رای مردم قوت گرفته است؛ پس از پیروزی انقلاب توجه به مردم سالاری دینی مورد تاکید بود.

عراقی ادامه داد: ملت ایران در چهار دهه گذشته قهرمانانه وارد میدان انتخابات شده و با حضور در پای صندوق های اخذ رای در سرنوشت خود مشارکت کردند.

۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.