صبح جمعه است و ساعت های اولیه یک روز تعطیل؛ اما خیابان های شهر سکوت صبح جمعه را نشان نمی‌دهد و گویی انجام مسوولیت برای این مردم تاریخ ساز، ساعت و زمان نمی شناسد و مردم در تمام هزار و ۲۷۸  شعبه اخذ رای همدان شناسنامه به دست حاضر شده اند.

از همین دقایق اولیه آغاز رای گیری بیشتر شعبه های رای در مرکز استان و شهرستانها با استقبال چشمگیر مردم روبرو شده است.

مردم همیشه در صحنه و قدرشناس دارالمومنین همدان در حالی که شناسنامه های خود را به دست گرفته اند در محل حوزه ها حاضر و منتظر رای دادن هستند.

با گذشت تنها دو ساعت از آغاز فرایند رای گیری رییس ستاد انتخابات استان همدان اعلام کرد: تاکنون ۳۷ هزار تن از واجدان شرایط حضور در پای صندوق های اخذ رای نسبت به رای دادن اقدام کردند.

مصطفی آزاد بخت در ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: جمعیت قابل توجهی از آغازین ساعات رای گیری در شعب اخذ رای حضور یافتند و مردم این استان قبل از مسوولان و حتی جلوتر از آنها در صحنه انتخابات حاضر شدند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان خطاب به شهروندان تاکید کرد که رای دادن را به پایان روز موکول نکنند بلکه هر چه زودتر در این کار خیر شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان احتمال داد: انتخابات در برخی از حوزه های انتخابیه به ویژه نهاوند به دور دوم کشیده شود چرا که تصمیم مردم برای حضور حداکثری در انتخابات قابل پیش بینی نیست. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: خرید و فروش آرا در این استان به صفر رسیده همچنین با توجه به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری، هر جا مشکل باشد برخورد می شود.

وی احتمال داد: انتخابات در برخی از حوزه های انتخابیه به ویژه نهاوند به دور دوم کشیده شود چرا که تصمیم مردم برای حضور حداکثری در انتخابات قابل پیش بینی نیست.

رییس ستاد انتخابات استان همدان افزود: طبق نظر سنجی های صورت گرفته به طور میانگین ۶۰ درصد مردم همدان پای صندوق های اخذ رای حاضر می شوند.

بی تردید اینکه هر شخصی با توجه به شناخت از نامزد نمایندگی، فرد اصلح و توانمند را راهی مجلس می کند در این صف ها مطرح نیست بلکه اتحاد و همدلی و پیوندی دوباره با آرمانهای نظام مقدس جمهوری در این صفوف به چشم می خورد.

 رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود انتخابات را تکلیف شرعی عنوان کردند و مردم ولایی همدان با لبیک دوباره آمده اند تا در انتخاباتی که ضامن منافع ملی کشور است شرکت کنند.

▲تصویری از فرایند آماده سازی صندوق‌های رای در همدان

امروز همه آمده‌اند تا در لبیکی دوباره به رهبر معظم انقلاب، با آرای سرنوشت ساز خود، مجلسی را شکل دهند که پشتوانه قوی نظام اسلامی باشد و بتواند به یاری دولت بیاید.

آری این حضور پاسخ محکمی به همه خیال های واهی دشمنان این ملت و نظام است که بار دیگر تاریخ سراسر پیروزی و حماسه این دیار کهن برگی زرین را بر پیشانی بلندش به تصویر خواهد کشید.

و در این بین مردم همدان با پیشینه فرهنگی زبانزد، بار دیگر حماسه ای از حضور پورشورشان را به تصویر خواهند کشید و بار دیگر شعور سیاسی خود را در مشارکت در آینده سیاسی خود نشان خواهند داد.

امروز جمعه هفتم اسفندماه شعب اخذ رای در سراسر استان همدان مملو از ارادتمندان نظامی است که خود ولی نعمت آن بودند و خواهند بود.

شهروندان همدان در این روز بزرگ آمدند تا با رای خود به مجلس شورای اسلامی، یکی از اساسی ترین ارکان ثبات این نظام را تشکیل دهند تا خادمان آنها در خانه ملت همدوش دولت مسیر متعالی و پیشرفت این نظام را هموار کنند.

لازم به یادآوری است که ۴۴۱ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان نامنویسی کردند که از این تعداد ۱۹۹ تن رد صلاحیت و ۱۰۲ تن انصراف دادند.

۱۴۰ تن در این دوره از رقابت های انتخاباتی برای تکیه زدن به ۹ کرسی نمایندگی مجلس باقی ماند که شامل ۵۵ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان های همدان و فامنین، هشت داوطلب در شهرستان های رزن و درگزین، ۲۲ داوطلب در بهار و کبودراهنگ، هشت داوطلب در اسدآباد، ۱۰ داوطلب در تویسرکان و ۱۴ داوطلب نمایندگی مجلس در نهاوند است.

 ۲۰ هزار نفر کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده دارند که برای این افراد دوره های آموزشی متعدد برگزار شده است.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.