حجت الاسلام جلال مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تخلف های انتخاباتی در سامانه "ناظر مردم" که از سوی شورای نگهبان برای سراسر کشور اعلام شده به صورت مستمر رصد می شود. 

وی اضافه کرد: تخلف های صورت گرفته در هر استان توسط معاونت اجرایی انتخابات شورای نگهبان دسته بندی و به هر استان ارجاع می شود که تاکنون ۱۰ مورد از تخلف های مربوط به نامزدهای انتخاباتی همدان که مدارک مستند و مستدل آنها به ثبت رسیده به دادستان های حوزه انتخابیه برای رسیدگی ابلاغ شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه ۵۰ تخلف نیز قبل از زمان قانونی و مجاز تبلیغات توسط کاندیداها صورت گرفت که منجر به تشکیل پرونده شده است افزود: این تخلف ها قبل از راه اندازی سامانه "ناظرمردم" است. 

حجت الاسلام مرادی یادآوری کرد: از صبح امروز تاکنون موردی از تخلف نامزدها و هوادارانشان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت در روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌حضور دارند گفت: پنج هزار نفر از این تعداد نیروهای نظارت و بازرسی در پای صندوق های رای هستند.

حجت الاسلام مرادی به آمادگی عوامل نظارت بر انتخابات در سراسر استان اشاره کرد و گفت: این افراد امین آرای مردم هستند تا به خوبی از امانت مردم حفاظت و حراست کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان از حضور مردم در شعب اخذ رای در نخستین لحظات رای گیری قدردانی کرد و گفت: حضور در انتخابات یک حق مدنی است و مردم سعی کنند این تکلیف را در ساعات اولیه انجام دهند.

حجت الاسلام مرادی ابراز امیدواری کرد: مردم مانند تشییع سردار سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشور و گسترده در انتخابات داشته و به جهانیان ثابت کنند هنوز پای انقلاب و ارزشهای نظام ایستاده اند.

وی با بیان اینکه شمارش آرا بعد از پایان رای گیری توسط وزیر کشور آغاز می شود، گفت: امیدواریم بتوانیم فردا نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کنیم. 

۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.