خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز دوم اسفندماه ۹۸ مردم جای جای ایران اسلامی یک بار دیگر پای صندوق‌های اخذ رأی به خط می‌شوند تا با شرکت در انتخاباتی پرشور اقتدار کشورشان را به رخ جهانیان بکشند.

پر واضح است که حضور پرشور و آگاهانه مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان از بینش و آگاهی آنان دارد و سبب استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مردم استان همدان نیز همپای مردم سایر استان‌های کشور از دقایق اولیه شروع اخذ رأی پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند تا تکلیف دینی خود را به انجام برسانند.

شور و حال وصف ناپذیر مردم استان همدان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اندازه‌ای است که در برخی مکان‌های تعیین شده برای اخذ رأی؛ مردم پیش از شروع ساعت رسمی آغاز رأی گیری حضور داشتند تا به محض آغاز رأی گیری در این حماسه سیاسی شرکت کنند.

همدان دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است

طبق گفته دبیر ستاد انتخابات استان همدان امسال و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ استان همدان با جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در ۱۰ شهرستان و ۲۶ حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین از جمعیت همدان یک میلیون ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و شمار رأی اولی‌ها نیز ۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر است که در اولین انتخابات شرکت خواهد کردند.

ابوالقاسم الماسی در همین خصوص با بیان اینکه از مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن در استان همدان ۷۰۱ هزار و ۸۴۳ نفر مرد و ۷۰۲ هزار و ۸۸۷ تن زن هستند، گفت: از ۶۳ هزار و ۵۹۱ رأی اولی که در پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند ۳۲ هزار و ۵۱۰ تن مرد و ۳۱ هزار و ۸۱ تن زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان یادآور شد: متولدین دوم اسفندماه ۱۳۸۰ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می‌توانند به شعب اخذ رأی استان مراجعه و رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

شرکت در انتخابات وظیفه ملی است

یکی از شرکت کنندگان در انتخابات که در شعبه ۳۵ اخذ رأی همدان حاضر شده است در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی است و مردم باید در این انتخابات شرکت کنند، گفت: امروز روز انتخابات است و همه باهم پای صندوق رأی می‌رویم تا با رأی خود، برگ زرینی از تاریخ کشورمان را ورق بزنیم.

احمد محمدی با بیان اینکه مردم سالاری دینی از خصوصیات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حاکمیت دین با رأی و نظر مردم تعیین می‌شود و اراده مردم در آن نقش تعیین کننده دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس وظیفه ملی باید در انتخابات شرکت کرد، گفت: مردم استان همدان همواره در حماسه‌های سیاسی مشارکت بالایی داشته‌اند و امروز نیز این حماسه را تکرار خواهند کرد.

یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز که شناسنامه خود را برای دریافت برگه رأی تحویل عوامل شعبه اخذ رأی داده بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رأی مردم در سرنوشت کشور کارساز و تعیین کننده بوده و نشان می‌دهد مسیری که مردم از طریق انقلاب به وجود آورده‌اند همچنان ادامه دارد.

حضور مردم در انتخابات امید بخش و نشاط آفرین است

احمد یاوری کیا با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات امید بخش و نشاط آفرین است و باعث ایجاد شادابی در جامعه می‌شود، گفت: حضور مردم در انتخابات امروز مشت محکمی بر دهان دشمنان کشور خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه مردم متوجه حساسیت اوضاع هستند و مشارکت بالایی در انتخابات امسال خواهند داشت، ادامه داد: اولین وظیفه این بوده که همگی در انتخابات شرکت کرده و رأی دهیم و وظیف دیگر این است که فرد اصلح را انتخاب کنیم تا مجلسی ایده آل و مطلوب شکل بگیرد.

آنچه مسلم است امروز شرایط برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در استان همدان مهیا است و امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم چراکه حضور پرشور ناامیدی را برای دشمنان به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.