معصومه پارچیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: چندی پیش کارکنان ۲ واحد متخلف واقع در شهرک صنعتی لالجین با استفاده از یک پیمانکار بدون مجوز اقدام به انتقال پسماند و رهاسازی آن در اراضی کشاورزی کرده بودند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: مسوولان این ۲ واحد متخلف شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند که طبق رای قاضی آنها به جمع آوری پسماند و پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پیمانکار مورد اعتماد و دارای مجوز قانونی برای جمع آوری و دفن اصولی پسماند شهرک صنعتی لالجین پیش بینی شده برخی واحدهای تولدی برای پرداخت نکردن هزینه با رقم اندکی اقدام به بکارگیری پیمانکارهای بدون مجوز برای جابجایی و دفن پسماند می کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار یادآوری کرد: پیش از انعقاد قرار داد با این پیمانکار دارای مجوز، واحدهای صنعتی اقدام به رهاسازی پسماند در رودخانه «قوری چای» و اراضی کشاورزی حوالی شهرک صنعتی می کردند که این وضعیت با پیگیری‌های صورت گرفته ساماندهی شد.

پارچیان ادامه داد: پیشتر نیز ۲ واحد فعال در شهرک صنعتی لالجین اقدام به دپو پسماند در جلوی این واحدها کرده بودند که ملزم به جمع آوری پسماند و پرداخت جریمه نقدی در حق دولت شدند.

وی گفت: روزانه ۴۰ تن زباله شهری در شهر بهار، ۲۵ تن در صالح آباد، ۱۷ تن در لالجین و ۱۰ تن در مهاجران تولید می شود؛ همچنین میزان پسماند پزشکی در بیمارستان آیت الله بهاری به هشت تن و ۷۰۰ کیلوگرم در سال می رسد.

وی ادامه داد: پسماندهای عمرانی شهر بهار به صورت ماهانه ۱۲۰ تن، صالح آباد ۲۷۰ تن و لالجین ۱۵۰ تن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.