به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: متأسفانه با تذکرهای متعدد به شهرداران کوهسار و شهر جدید هشتگرد این مشکل حل نشده است.
وی تاکید کرد که اگر تا نشست بعدی این معضل مرتفع نشود بصورت جدی با مدیریت شهری این ۲ شهر برخورد خواهیم کرد چرا که سلامت مردم شوخی بردار نیست.

۱۴ فوتی در استخرهای کشاورزی و باغ ویلاها 

پالیزگیر همچنین از دستگاههای متولی خواستار ساماندهی استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ویلاهای این  شهرستان شد چرا که بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان از سال ۹۵ تاکنون ۱۴ نفر در این استخرها غرق شده‌اند.
پالیزگیر به بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و جهادکشاورزی تأکید کرد: توجه داشته باشید افرادی که مجوز احداث استخر دریافت می‌کنند باید نسبت به تأمین مسائل ایمنی استخر اقدام نمایند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
وی افزود: از ابتدای سال ۲ نفر در اثر غرق شدگی در استخرها جان خود را از دست داده‌اند که اغلب غرق شدگان کودکان هستند.

فاضلاب کمال شهر در چهار باغ

پالیزگیر از رها شدن فاضلاب کمال شهر به منطقه چهار باغ انتقاد کرد و گفت: شهرداری کمال شهر باید فاضلاب را در این شهر ساماندهی کند در صورت بی توجهی از طریق مراجع قضایی وارد عمل خواهیم شد.

فرماندار ساوجبلاغ از امور آب روستایی خواست روستاهایی که برای تحویل آبرسانی شبکه خود مقاومت می کنند را بدون اغماص به دادگاه معرفی کنند چرا که متولی آب و سلامت آن اداره آبفا است و شورا و هیأت امنا مسئولیتی در آبرسانی ندارند. 

حمله سگهای ولگرد و نگرانی شهروندان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ نیز از وضعیت سگ‌های ولگرد در شهرها و روستاهای ساوجبلاغ ابراز نگرانی کرد و گفت: آنهایی که مدعی دفاع و حمایت از این جانواران ولگرد و بلاصاحب هستند خوب است سگ را به منزل خود ببرند و در آنجا نگهداری کنند تا نگرانی شان کم شود.
مهدی سلیمان فلاح گفت: خوب است حامیان سگ‌های ولگرد سری به بیمارستان هشتگرد بزنند و ببینند که چگونه این حیوانات بلاصاحب و بیمار صورت یک کودک، زن و خیلی از ساکنان را دریده و به طرز وحشتناکی برای افراد ناامنی ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: میزان حمله و درندگی سگ‌های ولگرد از سال ۹۶ تاکنون به ۳۷۳ نفر می‌رسد که علاوه بر ایجاد معلولیت برای این افراد که اغلب کودکان و زنان هستند، خسارت جبران ناپذیری را بر خانواده‌ها تحمیل کرده‌اند.

سلیمان فلاح با اشاره به اینکه در بعضی نقاط جمعیت سگ‌ها با جمعیت ساکنین برابری می کند و این فاجعه است، به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هشدار داد که کار قانونی خود را با جدیت برای جمع آوری سگهای ولگرد انجام دهند.

6993/۹۹۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.