خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: انتخابات مهم‌ترین فرآیند و رکن توسعه سیاسی و عامل استمرار تمام نظام‌های مردم‌سالار و در حال حاضر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران مهم‌ترین و بزرگترین رویداد سیاسی و ملی پیش رو است.

در این میان برگزاری انتخاباتی قانونمند، باشکوه، سالم و با حضور حداکثری مردم از اولویت‌ها و مورد انتظار تمامی ارکان نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران نظام است که بر همین اساس باید شرایط انتخاباتی پرشور، سالم، امن و در کمال امانتداری فراهم شود تا مردم بتوانند نمایندگان خود را آزادانه، انتخاب کنند.

استان همدان با جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در ۱۰ شهرستان و ۲۶ حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است امسال و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان با جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در ۱۰ شهرستان و ۲۶ حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین از جمعیت همدان یک میلیون ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و شمار رأی اولی‌ها نیز ۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر است که در اولین انتخابات شرکت خواهد کردند.

طبق صحبت‌های رئیس ستاد انتخابات استان همدان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در استان همدان ۴۴۲ نفر ثبت نام اولیه داشته‌اند که با انصراف ۷۸ نفر و رد صلاحیت ۲۰۰ نفر ۱۶۴ نفر برای رقابت در انتخابات باقی ماندند و فعالیت انتخابی را آغاز کردند و با انصراف تعدادی از نامزدها در چند روز گذشته، تعداد آنها در آخرین اطلاعات کسب شده به ۱۵۸ نفر کاهش یافته است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان در این خصوص در گفتگو با مهر بابیان اینکه با احتساب افراد انصرافی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۶۲ نفر، نهاوند ۱۸ نفر، تویسرکان ۱۱ نفر، رزن ۱۳ نفر، ملایر ۲۲ نفر و در بهار و کبودرآهنگ نیز ۲۴ نفر به رقابت می‌پردازند، گفت: بیش از ۵ هزار ناظر بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان نظارت می‌کنند.


حجت الاسلام جلال مرادی به تخلفات انتخاباتی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه تا پیش از شروع رسمی زمان تبلیغات انتخاباتی ۵۰ مورد تخلف که شامل تبلیغات زودهنگام نیز می‌شود در سطح استان رخ داده است، گفت: از زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی در استان همدان تا این لحظه تخلفی به هیئت نظارت استان همدان گزارش نشده است.

عملکرد نامزدهای انتخابات مجلس بررسی می‌شود

وی با تأکید بر اینکه عملکرد نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دقت بررسی می‌شود، بیان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف از سوی هر کاندیدایی به سامانه «مردم ناظر» شورای نگهبان مراجعه و این تخلف را در سامانه ثبت کنند تا بررسی شود.

اما در این میان هر چه به روزهای پایانی مهلت تعیین شده برای تبلیغات کاندیداها نزدیک می‌شویم شور و حال انتخاباتی بیشتر در فضای استان همدان حاکم می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه امیدواریم نتیجه انتخابات پیشرفت و توسعه استان همدان را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم نشان دهنده توجه و علاقه مردم به سرنوشت خود و نظام است.

مژگان انوری بابیان اینکه تمام دنیا توجه خود را بر روی چگونگی برگزاری انتخابات در ایران گذشته‌اند و بر همین اساس مردم باید حضور مناسبی در این عرصه داشته باشند، گفت: صندوق آرا یکی از محل‌هایی است که انسان می‌تواند ابراز عقیده کند و برای سرنوشت خود و نظام تصمیم بگیرد بنابراین حضور حداکثری مردم لازم است.

رسانه‌ها تأثیر مهمی در تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند وی با بیان اینکه رسانه‌ها تأثیر مهمی در تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند، افزود: رسانه‌های استان نقش بسزایی در تشویق مردم برای حضور در انتخابات داشته‌اند.

اما به طور حتم مردم و واجدان شرایط رأی که روز دوم اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور دخالت خواهند کرد انتظاراتی از منتخبان خود دارند.

مجتبی احمدی مرد میانسالی که در حال تبلیغ یکی از کاندیداهای همدان در انتخابات مجلس بود در گفتگو با خبرنگار مهر و توضیح اینکه کاندیدای مورد حمایتش چه ویژگی‌هایی دارد که دیگران را به رأی دادن به وی تشویق می‌کند، گفت: کاندیدایی که من آن را دیگران معرفی می‌کنم از قشر جوان جامعه است و برنامه دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند یک انقلاب اداری در بدنه دولت و یک انقلاب صنعتی در کشور هستیم و بر همین اساس باید نیروهای جوان را راهی مجلس کنیم، گفت: بومی بودن نیز فاکتور دیگری است که باید به آن توجه کرد.

نماینده مجلس باید با مردم صادق باشد

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید با مردم صادق باشد و به سوالات درست و شفاف پاسخ دهد و من این موارد را در کاندیدای مورد حمایتم دیده‌ام چرا که لیست اموال و دارایی‌های خود و خانواده خود را اعلام کرده و از شفافیت ترسی ندارد، گفت: کسی را باید انتخاب کنیم که وضعیت قانون گذاری و نظارت و رأی اعتماد به وزرا طی ۴ سال در اختیار اوست.

یکی دیگر از مردم همدان نیز در گفتگو با مهر و توضیح انتظاراتش از نماینده مجلس عنوان کرد: مشکل بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و باید به حال جوانان فکری کرد.

علی اعتمادی با بیان اینکه نباید نامزدها فقط شعار بدهند و وقتی زمان عمل می‌رسد پا پس بکشند، گفت: حل مشکلات جامعه و آسان‌تر کردن شرایط زندگی مردم خواسته من و همه آن‌هایی است که در این جامعه زندگی می‌کنند.

منتخبان مردم وعده‌هایشان را فراموش نکنند

وی با بیان اینکه وقتی برخی کاندیداها را می‌بینم احساس می‌کنم شاید برای کسب قدرت پا به این عرصه گذاشته‌اند، گفت: به هر حال مردم بنا بر وظیفه در انتخابات شرکت می‌کنند و دو نفر از افرادی که نام و تصویر آنها این روزها جای جای شهر همدان دیده می‌شود به مجلس می‌روند اما انتظار داریم زمانی که وارد مجلس شدند و به صندلی مجلس تکیه زدند فراموش نکنند چه وعده‌هایی به مردم داده‌اند.

اعتمادی با بیان اینکه من دو پسر ۲۵ و ۲۹ ساله دارم که تحصیلات عالیه دارند اما از شغل خبری نیست و سرمایه مالی هم ندارم که در اختیار آنها قرار دهم، گفت: همین که هر روز وضعیت فرزندان خود را می‌بینم که صبح تا شب را بیکار می‌گذرانند در حالی که الان باید صاحب زن و زندگی بودند انگار غم عالم به قلبم سرازیر می‌شود اما چه کاری از من بر می‌آید وقتی زمینه برای اشتغال آنها فراهم نیست و از منتخبان مردم درخواست دارم برنامه‌ها و وعده‌های خود را پس از راهیابی به مجلس عملی کنند.

دوم اسفندماه و روزی سرنوشت‌ساز

دوم اسفندماه یک روز سرنوشت‌ساز و یک روز ماندگار و تاریخی در عمر بابرکت نظام اسلامی به شمار می‌رود و هر یک از ما به‌عنوان جزئی از ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر این روز بزرگ وظیفه‌ای سنگین و حساس داریم و باید با هوشیاری و بصیرت لازم ضمن آمادگی برای حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، نسبت به آگاه‌سازی جامعه در خلق حماسه‌ای بزرگ اقدام کنیم.

آری باید با انتخاب اصلح‌ترین‌ها برای مجلس شورای اسلامی، مجلسی مقتدر، خادم مردم، پشتیبان ولایت‌فقیه، عدالت‌خواه و استکبارستیز داشته باشیم کمااینکه حضور با شکوه مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات دو پیام ارزشمند با خود به همراه دارد چراکه این حضور موجب وحدت و انسجام داخلی شده و پشتوانه‌ای برای مسئولان خواهد بود تا مسیر توسعه را با قدرت بیشتر ادامه دهند و از سوی دیگر مشارکت حداکثری مردم در دوم اسفندماه، قدرت ایران را در دنیا بالاتر خواهد برد.

بدون تردید ملت سرافراز ایران اسلامی همچون ۴۱ سال گذشته که با تمام وجود از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرده و بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی را با حضور مؤثر، آگاه و هوشیارانه خود با شکست خفت‌بار مواجه کرده‌اند، این بار نیز با حضور حماسی خود در جای‌جای این کشور پهناور و مقتدر برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب اسلامی ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.