حمیدرضا متین روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: شهرک گلخانه ای نیکوسخن، واحد پرورش بلدرچین، تولیدکننده قاب عکس و کارخانه کلید و پریزهای مینیاتوری چهار واحدی هستند که امروز زیر چتر حمایت دولت قرار گرفتند. 

وی اضافه کرد: این واحدهای تولیدی با مالیات، بیمه تامین اجتماعی، برق و بانک ها مسائلی دارند که از حل و فصل آنها عاجز بودیم و برای رسیدگی به این کارگروه تخصصی ارجاع شدند.

متین با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات واحدهای یادشده با بانک های استان است افزود: این تولیدکننده ها سالها پیش تسهیلاتی دریافت کرده و به دلایل گوناگون قادر به پرداخت اقساط خود نبودند و حالا مشمول جریمه های سنگین و حجم بالایی از بدهی معوق هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یادآوری کرد: طبق مصوبه های کارگروه ستاد تسهیل میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد کل بدهی از طریق صاحبان این واحدها پرداخت و مابقی استمهال می شود.

به گفته وی بخشی از گرفتاری های صنایع با بخشنامه های استانی رفع نشده و نیازمند پیگیری و صدور دستورالعمل های جدید از سوی وزرای دولت است که توسط استاندار همدان انجام می شود.

صنایع و واحدهای تولیدی این استان هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی بدهکار هستند و این معوقات مانع بزرگی برای رونق تولید و گردش اقتصادی همدان محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.