حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محل حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مراقب باشند که در یک هفته فرصت پیش بینی شده برای تبلیغ پرونده شان آلوده به گناه نشود.

وی ورود و ثبت نام افراد دارای توانمندی به عرصه انتخابات را واجب شرعی دانست اضافه کرد: داوطلبان نباید رقبای خود را تخریب کنند در غیر اینصورت این طیف از افراد در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی به فکر مردم نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: سیاه نمایی خدمات ۴۰ سال گذشته نظام برای کسب پست و مقام نشانه انسان قدرت طلب است و داوطلبانی با این ویژگی برای خود و جامعه خطرناک هستند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: باید مواظب افرادی که به هر قیمتی می خواهند به صندلی مجلس تکیه بزنند باشیم چراکه اشخاص قدرت طلب هیچگاه سیراب نمی شوند.

وی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خواست در کنار بیان سیاست ها و قابلیت های خود برنامه عملیاتی برای زندگی و رفع مشکلات مردم داشته باشند و در جریان تبلیغات انتخاباتی اخلاق و تقوای الهی را نیز مدنظر قرار دهند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان جامعیت داوطلبان نمایندگی، دغدغه دینی و الهی داشتن و حرکت به سمت ظهور امام زمان (عج) را از شاخص اساسی دانست که باید در هنگام رای دادن به نامزدهای مجلس به آن توجه داشت.

حجت الاسلام شعبانی موثقی پذیرش انتقادها، پرهیز ار توهین به منتقدان و بستن دهان آنها، فهمیدن درد و مشکلات مردم و طرح آن در خانه ملت، داشتن دید ملی در کنار دید استانی به مسائل را از دیگر شاخص کاندیداهای اصلح برشمرد.

وی با بیان اینکه ویژگی هایی نظیر قانون مداری، دشمن شناسی، تشخیص درست مصلحت نظام و اسلام بسیار مهم است ادامه داد: فرد مسوول باید دارای ویژگی هایی نظیر کارآمدی، جهادی و داشتن شهامت باشد چراکه با وجود سرمایه های بزرگ انسانی هیچ راه بن بستی برای خدمت نیست.

اسلام به زن شخصیت داد 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: دین مبین اسلام به زن شخصیت، کرامت و عزت بخشید و این دین نمی پذیرد که حرمت زنان هتک شده و به آنها به مثابه یک ابزار توجه شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: آزادی که در جامعه غربی برای زنان مطرح است در اصل جاهلیت مدرن است در حالیکه اسلام زن را داری کرامت می داند و می خواهد زن دارای عزت باشد.

وی با بیان اینکه تربیت انسان به عنوان بزرگترین وظیفه انسانی بر عهده زن گذاشته شده است اضافه کرد: زن نباید به عنوان ابزاری برای بهره برداری افراد هوسران تبدیل شود که در این راستا دین مبین اسلام حجاب را برای حفظ حرمت و کرامت زن توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه لجبازی با حق موجب سقوط انسان می شود افزود: برخی لج باز سیاسی هستند و کسانی که لجاجت سیاسی دارند به جامعه آسیب می زنند. 

حجت الاسلام شعبانی موثقی اضافه کرد: ریشه لجاجت، تکبر است چراکه انسان های متکبر و مغرور بیشتر دچار لجاجت می شوند ولی افراد متواضع در برابر پروردگار و حق فروتن هستند. 

وی با بیان اینکه برخی از جریان های سیاسی لجباز هستند گفت: آنها می دانند حق با کدام فرد و جریان سیاسی است و می دانند که تقلب نشده ولی به خاطر لجاجت سیاسی کوتاه نمی آیند. 

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: مومنان دارای پنج ویژگی سختگیری، کارشکنی، لجاجت ، دروغ و حسادت نیستند چرا که مومن در برابر حق متواضع بوده و آن را می پذیرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.