به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء اراک افزود: مسائلی که در حوزه اقتصاد و به خصوص بانکداری کشور وجود دارد با کاوش ها و پژوهش های اسلامی قابل حل است که این مهم وظیفه حوزه های علمیه را سنگین می کند.
وی ادامه داد: محققان و مبلغان دینی می توانند با کاوش های کاربردی بیان کنند که نظام بانکداری چگونه می تواند با در نظر گرفتن شئونات اسلامی، کشور را در مسیر توسعه و بالندگی قرار دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مراجع عظام تقلید همواره از نحوه فعالیت بانک ها گلایه مند بوده اند و حوزه های علمیه باید برای حل این مشکل ورود کنند‌‌.
لاریجانی بیان کرد: شهید مطهری در آثار خود به خصوص در20 گفتار، عدل الهی و حقوق زنان مطالبی را در خصوص نظریه عدالت در توسعه اقتصادی عنوان کرده اند که طلاب باید از این آثار در راستای پژوهش و تحقیقات کارآمد استفاده کنند.
وی بیان کرد: کار علمی و تحقیقاتی همواره راه گشای مسائل و مشکلات اجتماعی است و طلاب باید در این خصوص با جدیت هر چه تمامتر اقدام کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فعالیت طلاب در تمام شعب فقه، اصول، کلام و فلسفه باعث کمال هر چه بیشتر طلاب و بالندگی حوزه های علمیه می شود.
لاریجانی گفت: شهرها و استان هایی که از حوزه های علمیه بالنده برخوردار از ظرفیت حوزه های علمیه متاثرند و دارای فرهنگی غنی هستند.
وی اضافه کرد: استان مرکزی علاوه بر جایگاه صنعتی پویا و تاثیرگذار در کشور از لحاظ حوزه های علمیه و علوم اسلامی نیز در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد چرا که شیخ عبدالکریم حائری پیش از تاسیس حوزه علمیه قم، حوزه علمیه اراک را تاسیس کرد و بزرگانی همچون امام راحل در این حوزه درس خواندند.
دکتر لاریجانی به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرده است.
بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک، حضور در واحد تولیدی، صنعتی هپکو، بهره برداری از پست 230 کیلوولت خنداب و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از جمله برنامه های تدارک شده در سفر دکتر لاریجانی است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
6991/3017/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.