حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه با اشاره به  جایگاه خبرنگاران در جامعه امروز افزود: خبر و خبررسانی از عناصر مهم ایجاد آگاهی در جامعه است و باید خبرنگاران در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تعهد و اخلاق را از بایسته های کار خبرنگاری عنوان کرد و ادامه داد: صداقت و دوری از منافع شخصی از جمله مواردی است که باید خبرنگاران رعایت کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران باید در راستای عمل به کار حرفه ای خود، از بروز اختلاف قومی و مذهبی و همچنین فساد و ظلم جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر رسیدگی به وضعیت خبرنگاران توسط مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات این قشر باید توسط مدیران بخش های مرتبط احصا و حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به لزوم پرهیز کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از اختلاف افکنی و توهین به اقوام بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی باید منافع ملی بر منافع شخصی ارجحیت داشته باشد.

وی با انتقاد از وضعیت تفرجگاه ها به ویژه سواحل دریاچه ارومیه افزود: مردم و مسئولان باید به دنبال جلوگیری از حرمت شکنی و برخی اقدامات غیردینی در این مناطق باشند تا زمینه افزایش رحمت الهی فراهم شود.

وی بر توجه ویژه جوانان به قرائت ادعیه منتسب به ائمه اطهار (ع) تاکید کرد و گفت: قرائت دعاهایی نظیر عرفه و کمیل بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه ارومیه با تبریک عید سعید قربان اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که گوشت قربانی در این روز بین مستمندان و نیازمندان توزیع شود.

دیروز /پنجشنبه 17 مرداد/ سالروز شهادت شهید محمود صارمی /خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان/ و روز خبرنگار بود.

8137

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.