انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت پسماند، مدیریت سبز، برندسازی، تجارت الکترونیک و تولید محصول سالم از محورهای شهر ایده‌های برتر در نظر گرفته شده است، ایده‌شویی که یک رویداد جالب کارآفرینی است و به افراد این امکان را می‌دهد تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان، هسته علمی سپاه ناحیه ملایر و پارک علم و فناوری در صدد برگزاری این رویداد مهم یک‌روزه است تا با شناسایی و معرفی ایده‌های برتر، بتوانند این ایده‌ها را به سمت کسب و کار هدایت کنند.

به همین منظور دست‌اندرکاران برگزاری همایش شهر ایده‌های برتر در دانشگاه ملایر گرد هم آمدند تا آخرین هماهنگی را برای برگزاری گردهمایی صاحبان ایده و فکر نو انجام و بتوانند میزبان تعداد بیشماری از نخبگان، اساتید، دانشجویان و کارآفرینان باشند.

سردار سلیمانی؛ مرد ایده‌های مقاومت

معاون فرهنگی دانشگاه ملایر روز دوشنبه در این نشست هماهنگی گفت: این همایش به مناسبت بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد ایده‌های مقاومت و روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در ۲۸ بهمن برگزار می‌شود که این نوع بزرگداشت ارزشمند است.

حمید نوری افزود: در این همایش ۱۲ ایده برتر در هر محور ۲ ایده، انتخاب و از بین آنها ۶ ایده به عنوان برگزیده معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۰ ایده در محورهای ذکر شده به دبیرخانه همایش ارسال شده که پیش‌بینی ما این است تعداد ایده‌ها به حدود ۷۰ تا ۸۰ مورد برسد.

معاون فرهنگی دانشگاه ملایر هزینه تمام شده، پیچیدگی ایده، امکان انجام در داخل کشور، راندمان تولید یا ارایه خدمات، زمان مورد نیاز برای انجام مراحل مختلف، توصیف صحیح و بسط ایده، درک صحیح از نقاط قوت و ضعف ایده و منحصر به فرد بودن ایده را از شاخص‌های انتخاب ایده برتر عنوان کرد.

نوری گفت: این رویداد این امکان را به افراد می‌دهد تا ضمن بیان ایده‌های نوآورانه خود و تقویت مهارت‌های ایده‌پردازی و بیان ایده، ایده‌های خود را اصلاح کرده و پرورش دهند.

وی با بیان اینکه صاحبان ایده در روز همایش باید در مدت زمان پنج دقیقه ایده خود را معرفی کنند تاکید کرد: پس از بررسی و شناسایی ایده‌های برتر توسط داوران و تجلیل از آنها، تلاش می‌شود این ایده‌ها به سمت کسب و کار سوق داده شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه ملایر اظهار داشت: ممکن است برخی ایده‌ها جنبه نمایشگاهی داشته باشند که در این زمینه آماده برپایی غرفه‌های مورد نیاز برای این ایده‌ها هستیم.

لزوم مهیا کردن شرایط برای ثبت ایده‌ها 

نوری با بیان اینکه پارک علم و فناوری نیز به عنوان یک حامی جدی حضور دارد گفت: شرایط را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های این شهرستان برای ثبت ایده‌ها فراهم می‌کنیم.

وی افزود: بیان و طرح ایده‌ها برای برخی از صاحبان ایده چالش ایجاد می‌کند، این قول را به صاحبان ایده داده‌ایم که ایده‌ها به صورت امانت نزد ما می‌ماند.

معاون فرهنگی دانشگاه ملایر ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا دانشجویان و اساتید ایده‌هایشان را مطرح کنند و بتوانیم زمینه را برای ارایه ایده‌ها و تبدیل ایده به محصول مهیا کنیم.

نوری یادآور شد: اطلاع‌رسانی لازم در سطح شهرستان، دانشگاه‌ها، سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فضای مجازی انجام شده و زمان ثبت‌نام تا ۱۹ بهمن بود که تا ۲۴ بهمن تمدید شده و صاحبان ایده با حضور در سایت دانشگاه ملایر malayeru.ac.ir برای ثبت ایده خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان مشارکت باید جدی باشد، حضور صاحبان ایده باید از دانشگاه فراتر رود و شاهد ارایه ایده‌های مشخص از سوی افراد حتی غیر از دانشجو باشیم.

نوری همچنین خواستار معرفی حداقل یک داور در هر محور از سوی دانشگاه‌ها شد.

حمایت از ثبت تا تولید ایده‌ها 

مسوول بسیج علمی و پژوهشی سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: انتظار ما این است که از ظرفیت دانشگاه‌های ملی ملایر و دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مراکز آموزش عالی نهایت استفاده شود و همه به طور جد پای کار باشند.

حمیدرضا آقابیگی با تاکید بر اینکه باید جمعیت علمی خوب و در سطح بالایی در این همایش حضور داشته باشند افزود: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی همچون اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و شهرداری استفاده شود.

وی بیان کرد: همایش شهر ایده‌های برتر باید در سطح کیفی بالایی برگزار و دارای خروجی خوبی باشد و جمعیت علمی بالایی بتواند از این فضا بهره‌مند شوند.

مسوول بسیج علمی و پژوهشی سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: این دومین همایش ایده‌های برتر است که امسال مشترک بین دانشگاه‌های ملایر برگزار می‌شود.

آقابیگی خواستار تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از دانشگاه‌ها و سپاه برای بررسی مشکلات ایده‌پردازان شد و بیان کرد: باید به صاحبان ایده امیدواری و انگیزه دهیم تا ایده آنها تبدیل به محصول شود.

وی بر لزوم تبلیغات گسترده‌تر این همایش تاکید کرد و گفت: همایش شهر ایده‌های برتر فرصت خوبی در اختیار نخبگان و صاحبان ایده قرار داده است و ما نیز مصمم به حل مشکلات آنها هستیم.

مسوول بسیج علمی و پژوهشی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه از ایده‌ها در مرحله ثبت، تولید و کارآفرینی حمایت می‌کنیم افزود: امسال از بیش از ۳۵ طرح علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی حمایت کردیم.

همایش شهر ایده های برتر ۲۸ بهمن در دانشگاه ملایر برگزار می شود.

دانشگاه ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است و بیش از ۶ هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.