به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آزادبخت ظهر چهارشنبه در شورای ورزش همگانی استان همدان با گرامیداشت دهه فجر گفت: مردم همیشه از جان خود گذشته و پشتوانه انقلاب بوده‌اند و ما باید به این مردم صادقانه خدمت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه مسئولان استان همدان باید بستر فعالیت و رشد مردم جامعه را در برنامه خود داشته باشند و ورزش تنها چیزی است که می‌توان به واسطه آن این بستر را فراهم کرد، گفت: گام اول تدوین برنامه ورزشی بسیار خوب است و همه ادارات باید پای کار بیایند و هیچکس خساست به خرج ندهد تا به توسعه ورزش همگانی کمک کنیم.

آزاد بخت با اشاره به اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: توجه به ورزش بانوان باعث رشد و پویایی بیشتر جامعه می‌شود زیرا بانوان پرورش دهنده و تربیت کننده فرزندان خود و زنان و مردان آینده هستند بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق پای کار بود و به ورزش بانوان اهمیت بیشتری داد.

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای دستورالعمل‌های ورزشی

آزاد بخت گفت: تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در خصوص ورزش باید به دستگاه‌های اجرایی داده شود و در پایان دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند چراکه این کار باعث ایجاد انگیزه در دستگاه‌ها خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه به ۴ هیئت ورزشی شامل هیئت نابینایان، ناشنوایان، جانبازان و معلولین و بیماران خاص نگاه ورزشی نداریم چراکه فضای کار این هیئت عشق است، گفت: مهم آن است فردی با مشکل جسمی و روحی از گوشه عزلت در خانه به فضای اجتماعی آورده شود و به ورزش روی بیاورد که با مدیریت خوب در این هیئت‌ها هر ۴ هیئت از هیئت‌های مدال آور استان همدان هستند.

محسن جهانشیر در زمینه ورزش همگانی نیز گفت: تعامل خوبی در بین دستگاه‌ها در مشارکت ورزش همگانی نمی‌بینیم و دستگاه‌ها باید سهم یک درصد خودشان را صرف ورزش همگانی کارکنان کنند.

وی تاکید کرد: ما سهمی که به ورزش اختصاص دارد را نمی‌خواهیم و به خود دستگاه می‌دهیم تا در توسعه ورزش مجموعه تحت مدیریت موفق عمل کنند.

معاون توسعه ورزش استان همدان نیز از وظایف هر حکومتی را توجه به سلامت افراد جامعه دانست و گفت: با توجه به تغییر زندگی امروز که به سمت کم تحرکی می‌رود باید یک رسالت جدید را در نظر گرفت.

عباس قهرمانی توسعه ورزش همگانی در جامعه را ضرورت برشمرد و بر استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و گفت: مأموریت و رسالت وزارت ورزش و جوانان تأمین امنیت سلامت مردم است و طی سال‌های آینده در این راستا برنامه‌ای علمی بین فدراسیون ورزش همگانی و وزارت ورزش تدوین خواهد شد.

۲۱ درصد مردم استان همدان در ورزش همگانی فعالیت دارند

وی گفت: در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص ورزش همگانی برنامه‌ای پیش بینی کرده و حدود ۲۱ درصد مردم استان همدان در ورزش همگانی فعالیت دارند.

قهرمانی در بحث الگوهای توسعه پایدار ورزش همگانی داشتن جامعه فعال، ترویج فواید چند گانه ورزشی و ایجاد محیط فعال را از برنامه‌های تدوین شده دانست و در خصوص ورزش همگانی دستگاه‌های اجرایی گفت: برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک کلاس ضمن خدمت در خصوص ورزش همگانی و توسعه آن با همکاری استانداری در سال آینده برگزار می‌شود تا نقش ورزش همگانی بیشتر مشخص شود.

وی گفت: شهرداری‌ها باید با احداث جاده سلامت و تجهیز ورزش همگانی در پارک‌ها و همچنین اختصاص سانس رایگان دستگاه‌های سالن دار در نوبت صبح و عصر در کمک به توسعه ورزش همگانی گام بردارند.

معاون امور اجتماعی استانداری همدان نیز با تشریح برنامه ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: در برنامه تدوین شده اداره ورزش و جوانان که بسیار منسجم و خوب ارائه شده بحث جامعه فعال، محیط فعال و مردم فعال عنوان شده که اگر این برنامه به اجرا در آید در سال ۱۳۹۹ رشد و جهش چشمگیری در ورزش استان همدان اتفاق خواهد افتاد.

مهرداد نادری فر در خصوص اجرای طرح توسعه ورزش همگانی گفت: در برنامه توسعه ورزش همگانی ورود فرمانداران در این امر و مطرح شدن آن در شهرستان سبب توسعه ورزش همگانی می‌شود

ضرورت توسعه ورزش همگانی با نگاه ویژه به بانوان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: توسعه ورزش همگانی باید با نگاه ویژه ای به بانوان همراه باشد.

ربیعه محمدی با بیان اینکه از مهم‌ترین قشرها زنان روستا و زنان کارگر و همچنین اقشار خاص جامعه هستند که انتظار داریم در شورای ورزش همگانی استان تدابیری برای این گروه‌ها در نظر گرفته شود، در خصوص ایجاد احداث جاده سلامت گفت: ایجاد جاده تندرستی مناسب ورزش بانوان نیست و فضای ورزشی روباز نیز برای بانوان بسیار اندک است.

وی گفت: بر همین اساس درخواست می‌شود در پارک‌ها فضا سازی مناسب برای بانوان پیش بینی و مکان مناسب به این امر اختصاص داده شود.

محمدی با اشاره به اینکه زنان روستایی دارای امکانات بسیار کمی هستند، عنوان کرد: برای ورزش زنان روستایی باید توجه خاصی لحاظ شود و با تربیت مربی در روستاها زنان روستا را به لحاظ داشتن مربی ورزشی غنی ساخت.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1345902
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.