محمد صالح جباری در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» در مدارس سطح استان همدان بیان داشت: در مدرسه انقلاب مهمترین اتفاق، این است که دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایت‌گری انقلاب می‌کنند.

وی گفت: متولیان امر تعلیم و تربیت باید با برگزاری برنامه‌های متنوع و پیوسته نوجوانان و نسل جوان را با محتوای بیانیه گام دوم آشنا سازند و بستری برای نقش شناسی آنها در گام دوم انقلاب فراهم آورند.

جباری افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان کشور، هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌کند و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب متن بیانیه گام دوم انقلاب است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان همدان گفت: هشتمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در بخش نمایشگاهی و با تکیه بر عنصر روایت برگزار می‌شود و در نهایت در تیرماه ۱۳۹۹ منتخبین استان‌ها به یک رویداد تربیتی، تشکیلاتی ملی با عنوان «راویان تمدن» دعوت خواهند شد.

وی با بیان اینکه این‌ها نسلی هستند که شاهد انقلاب نبوده‌اند اما راوی دستاوردهای انقلاب شده‌اند، افزود: دانش‌آموزان نسل پنجمی با پذیرفتن مسئولیت برپایی مدرسه انقلاب در مدرسه خود و ایجاد حس مسئولیت نشان دادند که برای پذیرفتن مسئولیت‌ها در آینده آماده هستند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان در ادامه با یادآوری جمله مقام معظم رهبری که فرمودند «نسل امروز آماده‌تر از همه برای دفاع از آرمان‌ها هستند»، گفت: برپایی با شکوه نمایشگاه‌های انقلاب می‌تواند گوشه‌ای از توانمندی‌ها دانش‌آموزان نسل پنجم را به نمایش بگذارد و اگر به این نسل توجه شده و عرصه برای آنها فراهم شود آینده پرشکوهی را برای کشور رقم بزنند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب درصدد ناامید کردن نسل پنجم هستند، گفت: نمایشگاه‌های انقلاب زمینه خوبی برای آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» در بخش‌های گام اول و گام دوم انقلاب اسلامی برپا می‌شود، افزود: گام اول شامل انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید، عالم آغازی بی پایان، جنگ گفتمان‌ها، مقایسه انقلاب‌های بزرگ و برکات بزرگ انقلاب اسلامی است و در گام دوم به بخش‌های چالش‌ها از دیروز تا امروز، رستاخیز علمی، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی، میدان استقلال، خیابان آزادی، کوچه عزت، پلاک ۴۰ و سبک زندگی پرداخته شده است.

وی عنوان‌کرد: در چهلمین سال از تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بیش از ۴۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب در سطح مدارس متوسطه دوم استان در حال برگزاری است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.