فرزاد تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات نوسازی مدارس و کمک خیران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در فضایی با زیربنای ۱۲ هزار و ۴۴۱ متر مربع ساخته شده است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۸۲ کلاس درس و ۵۶ اتاق به مدارس آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

تیموری گفت: سال گذشته ۷۰ مدرسه کانکسی در استان وجود داشت که اکنون این تعداد به ۲۴ مدرسه کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مدرسه کشاورز همدان به عنوان نخستین مدرسه سبز استان، سال آینده همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس این استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان ۲ هزار و ۶۲۱ مدرسه دارد که ۷۰ درصد آن با شوفاژ و پکیج کار می‌کنند، افزود: ۷۶۰ مدرسه شامل ۲۹ درصد از کل مدارس، بخاری گازی استاندارد دارند.

تیموری با بیان اینکه ۲۷ مدرسه شامل یک درصد از کل مدارس دارای بخاری برقی و شوفاژ برقی هستند، اظهار داشت: تبدیل تمام بخاری‌های گازی معمولی استان به پکیج یا موتورخانه مورد توجه است.

وی سرانه آموزشی استان همدان را ۶.۷۸ متر مربع عنوان کرد و افزود: سرانه آموزشی همدان از متوسط سرانه کشوری که ۵.۲ متر مربع بوده بالاتر است و رتبه هفتم را در کشور دارد.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۶۲۱ مدرسه همدان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.