به گزارش خبرنگار ایرنا، عسگری نیکزاد روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ نمادین آغاز تحصیلی جدید در مدرسه راهنمایی دخترانه ۱۵ خرداد نوشهر بیشترین تعداد مدارس تک نفره را مربوط به مناطق ییلاقی شهرستان نکاء در شرق و چمستان در غرب مازندران معرفی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که برنامه ریزی ها بر حضور معلم در تمامی کلاس های درس در آغاز سال تحصیلی متمرکز بوده است، گفت: ولی بر اساس استاندارد برای سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار ساعت کمبود معلم داریم  که در حال رایزنی هستیم تا با بهره گرفتن از ظرفیت نیروهای حق التدریسی، اضافه تدریس کارکنان رسمی و بازنشستگان تامین شود.

وی همچنین از جذب ۸۰۰ معلم جدید در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این تعداد معلم از دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم و فارغ التحصیلان دیگر مراکز دانشگاهی به شرط گذراندن یک دوره آموزشی یک ساله در زمینه دروس مهارتی (ماده ۲۸) در آموزش و پرورش مازندران جذب شدند.

نیکزاد از تخریبی بودن ۳۷ درصد مدارس استان به دلیل قدمت بیش از ۳۰ سال خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر خیرین برای بازسازی این مدارس شد.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران امسال  ۵۳۸ هزار و ۴۳۸  دانش‌آموز در استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که از این تعداد  ۲۶۴ هزار و ۶۳۴ نفر در دوره ابتدایی، ۱۲۳ هزار و ۸۸۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۱۰۷هزار و ۵۹۹ نفر در دوره متوسطه دوم  و ۳۱ هزارو ۴۸۱ نوآموز پیش دبستانی و  بقیه دانش اموزان استثنایی  هستند.

همچنین در سال تحصیلی جدید ۲۴ هزار کلاس درس و ۳۹ هزار فرهنگی میزبان دانش آموز استان هستند.

سال تحصیلی  جدید برای ۴۵ هزار و ۳۳ کلاس اولی مدارس مازندران هم روز گذشته همزمان با سراسر کشور آغاز شده بود.

۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.