مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: این میزان شامل ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۷۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است.

نوید احمدی عصر یکشنبه در نشست مشترک آموزش و پرورش هرمزگان ونوسازی مدارس به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: ۶۱۰ میلیارد ریال نیز تعهد خیران مدرسه ساز در جشنواره بیست و یکم برای تکمیل و بازسازی مدارس هرمزگان بوده است.

وی با اشاره به این که اولویت نوسازی مدارس مقام سازی و استانداردسازی مدارس تخریبی است، یادآورشد: در مجموع از محل این اعتبارات امسال ۱۲۰ مدرسه تکمیل و آماده بهره برداری است.

وجود۶۵۰ مدرسه غیراستاندار در هرمزگان

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان ادامه داد: ۶۵۰ مدرسه غیر استاندارد و تخریبی در استان وجود دارد که ۲۲۰ مدرسه به طور کامل تخریبی و ۴۳۰ مدرسه نیز نیاز به مقام سازی است.

احمدی ادامه داد: تکمیل اردوگاه دانش آموزی هرمز در فضای ۳ هکتار، طرح شهر مدرسه و همایش مدرسه ساز برای نخستین بار به میزبانی هرمزگان از دیگر برنامه های اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان است.

وجود ۷۵ مدرسه کانکسی و کپری درهرمزگان

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین به وجود ۷۵ مدرسه کانکسی و کپری شامل (۶۱ مدرسه کانکسی و ۱۴ مدرسه کپری) در استان اشاره کرد.

احمدی گفت: ۸ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در این مدارس که بیشتر در دورافتاده ترین نقاط هرمزگان واقع است، درس می خوانند.

ساخت ۲۲۰ کلاس درس درهرمزگان باهمکاری قرارگاه سازندگی خاتم

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای بسته شده با قرارگاه سازندگی خاتم قرار است هزار و ۵۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته شود که سهم هرمزگان به عنوان نخستین استان  اقدام کننده، ۶۵ مدرسه یک، دو و سه کلاسه در قالب ۲۲۰ کلاس درس با قطعات بتنی پیش ساخته است.

این مسوول یادآورشد طبق برآورد اولیه ۲۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این فضاهای آموزشی نیاز است که ۵۰ درصد از محل آورده سپاه و ۵۰ درصد نیز اعتبارات ملی سازمان نوسازی مدارس است.

وی بااشاره به این که بین یک سوم تا یک چهارم مدارس کشور تخریبی است، گفت: هر سال بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس تخریبی در هرمزگان بازسازی می شود و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد آن مدارس جدید است.

ساخت ۲۰۰ مدرسه درهرمزگان با مشارکت صنایع، خیران ونوسازی مدارس

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین به ساخت ۲۰۰ مدرسه در استان طبق دستور استاندار هرمزگان و تفاهم نامه ایجاد شده با مشارکت صنایع، خیران و نوسازی مدارس اشاره کرد که تاکنون کلنگ ۱۲۰ مدرسه به زمین زده شده است.

احمدی گفت: ساخت ۵۰ مدرسه در استان هرمزگان با مشارکت صنایع و شرکت های بزرگ  انجام می شود که در این راستا تفاهم نامه بسته شده و این مدرسه ها در مقطع متوسه اول و دوم است.

وی یادآورشد: از این تعداد عملیات اجرایی ۶ مدرسه نیمه تمام آغاز شده و شرکت ها برای ساخت ۸ مدرسه نیز اعلام آمادگی کرده اند که در هفته دولت و تا پایان امسال کلنگ زنی می شود.

این مسوول ادامه داد: خیران مدرسه ساز نیز ۷۰ مدرسه را تقبل کردند که ۶۵ مدرسه عملیات اجرایی آن آغاز شده و تعدادی نیز به بهره برداری رسیده که مهرماه تحویل آموزش و پرورش هرمزگان می شود.

احمدی به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد وگفت: تمامی مدارس جدید پایه ششم به بالاتر هوشمندسازی شده است.

۷۲ مدرسه هفته دولت در هرمزگان به بهره برداری می رسد

مدیرکل  توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مدارس هرمزگان گفت: ۷۲ مدرسه در قالب ۲۷۳ کلاس درس و ۳۷ هزار متر مربع فضای آموزشی هفته دولت در استان به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۳۰ مدرسه با مشارکت خیران ساخته شده است.

احمدی افزود: برای این تعداد مدرسه ۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس و مشارکت خیران هزینه شده است.

وی بیان داشت: بیشترین مدارس افتتاحی در هفته دولت مربوط به شهرستان های بندرعباس با ۱۸ مدرسه، میناب ۱۱ و بستک با ۱۰ مدرسه  است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهارداشت: با بهره برداری از این مدارس ۸ هزار دانش آموز این استان در مهرماه امسال از فضای استاندارد و مقاوم بهره مند می شوند.

درپایان این مراسم از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش هرمزگان ونوسازی مدارس استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار تجلیل شد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.