سید سعید شاهرخی روز شنبه همزمان با نخستین روز از ایام دهه فجر در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهوری در جمع استانداران و فرمانداران افزود: این سخنان در خصوص  انتخابات در قالب قانون اساسی و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

وی اظهار داشت: نکته مهم در سخنان رییس جمهوری مقابله با یاوه گوییهای استکبار بود و ما حضور حداکثری مردم را می خواهیم و این زمانی اتفاق می‌افتد که همه اقشار و اقوام در انتخابات حضور داشته باشند.

شاهرخی با بیان اینکه تاکید رییس جمهوری بر رقابتی کردن انتخابات بود افزود: آنهایی که در چارچوب قانون فرصت حضور دارند نباید محروم شوند چرا که در قانون به مراجع چهارگانه اشاره و در هیات اجرایی به صلاحیت داوطلبان رسیدگی شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: همه عوامل برگزاری انتخابات به ویژه دست اندرکاران اجرایی و نظارتی باید مرّ قانون را رعایت کنند تا این رویداد سیاسی بزرگ در نهایت شفافیت و سلامت با حضور گسترده مردم برگزار شود.

شاهرخی با بیان اینکه برای حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید ابتدا سلیقه‌های مختلف سیاسی مردم تامین شود گفت: به طور یقین اگر به ارزش‌ها و سلیقه‌های سیاسی مختلف مردم توجه نکنیم، برای نظام و انقلاب مشکل ایجاد می‌شود.

استاندار همدان گفت: تعداد ثبت نام شدگان نامزدهای انتخاباتی در استان همدان ۴۳۹ نفر بود که ۴۴ نفر پیش از رسیدگی به صلاحیت ها انصراف دادند و مابقی در هیات های اجرایی بررسی صلاحیت شدند.

شاهرخی با بیان اینکه از تعداد ۳۹۵ نفر باقیمانده، ۳۷۶ نفر توسط هیات اجرایی تایید و ۱۹ نفر رد صلاحیت شدند خاطرنشان کرد: هیات نظارت باید به اعتراض  ۱۹ نفر رسیدگی  می کردند که از مجموع ۲۴۴ نفر هیات نظارت ۱۲۷ نفر رد صلاحیت و ۱۱۷ نفر عدم احراز شدند که در کل ۶۱/۸ درصد داوطلبان توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: هیچ فردی در مقام اجرا برای ما فرقی ندارد و هر عقیده ای که در تایید نهایی انتخابات رسیده برای ما در اجرای قانون متفاوت نخواهد بود و هیچ حقی از فردی ضایع نخواهد شد.

استاندار همدان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسوولیتی بزرگ به واسطه رای مردم به ما واگذار شده و باید برای خدمات شایسته به مردم گام برداریم و در عرصه انتخابات امروز باید شرایط را برای انتخاب شونده و انتخاب کننده فراهم کنیم.

شاهرخی ادامه داد: ظرفیت بزرگی در قانون اساسی وجود دارد که ناشی از بخش جمهوریت نظام است و آن جایی در قانون اساسی است که سرنوشت مردم را به خودشان واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: امروز در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، حداکثری و رقابتی فراهم شده است.

شاهرخی ابراز امیدواری کرد: با اعلام نهایی اسامی نامزدها زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود و در دوم اسفند ماه شاهد حضور پرشور و با نشاط مردم باشیم.

 استاندار همدان تاکید کرد: امروز همه مجریان در برگزاری  انتخابات  باید بی طرف باشند و مرّ قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طرفدار هیچ نماینده ای نیستم و تا روز رای گیری از هیچ نماینده ای حمایت نخواهم کرد تاکید کرد: من را هیچ نماینده ای بر سر کار نیاورده و ادامه کارم به دست هیچ یک از نمایندگان نیست و از هیچ فردی در انتخابات طرفداری و جانبداری نخواهم کرد.

استاندار همدان نقش اصحاب رسانه در این اتفاق مهم  را بی بدیل دانست و گفت:  خبرنگاران با هر گرایشی اصلاح طلب، اصولگرا و یا منتقد نقشی ارزنده ایفا کرده اند و از همه مسوولان استان می خواهم  با نگاه مثبت به اصحاب رسانه نگاه کنند.

اولویت استان توجه به معیشت، رونق تولید و اشتغال است

استاندار همدان  گفت: اولویت استان توجه به معیشت، رونق تولید و اشتغال است و برای تحقق این مهم سیاست ما حرکت بر مبنای برنامه و اصولی است که ما را به اهدافمان می رساند.

شاهرخی افزود: ظرفیت های استان شناسایی و احصا و تکلیف هر شهرستان در توسعه تعیین و مشخص شده که هر شهرستان در حوزه  صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری پیشرفت داشته و طبق آمار به دست آمده اغلب دستگاه ها جلوتر هستند.

استاندار همدان افزود: بر اساس سند راهبردی باید سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان انجام شود که تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه همچنین براساس این برنامه باید سالانه ۲۰ هزار شغل نیز در استان ایجاد شود اظهار داشت: آمارها از ایجاد ۱۸ هزار شغل حاصل  فعالیت های اقتصادی در بخش  های مختلف استان از ابتدای سال جاری تاکنون را نشان می دهد.

 افتتاح و کلنگ‌زنی  ۵۹۰ طرح عمرانی در همدان 

استاندار همدان از بهره برداری و کلنگ‌زنی  ۵۹۰ طرح با اعتبار ۹۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح ها برای یک هزار و ۱۷۵ نفر شغل ایجاد شده است.

شاهرخی افزود: طرح های دهه فجر امسال  در دو حوزه اقتصادی و عمرانی است که از ۵۹۰ طرح قابل کلنگ زنی و قابل بهره برداری ۵۰۵ طرح به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی و ۸۵ طرح با اعتبار ۴۹۸ میلیارد تومان در بخش اقتصادی است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی از مجموع ۸۵ طرح ۸۴ طرح به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز می شود و در حوزه عمرانی ۳۶۵ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۴۰ طرح نیز آغاز می شود.

استاندار همدان گفت: این استان رتبه نخست واگذاری طرح ها به بخش خصوصی را در کشور کسب کرده و ۲۶ درصد کل واگذاری هایی این حوزه در سطح ملی مربوط به همدان است.

شاهرخی با بیان اینکه واگذاری طرح ها موضوع با اهمیتی است و واگذاری این طرح ها با سرعت بیشتری پیش می رود، خاطرنشان کرد: با تدوین سند راهبردی و عملیاتی تا پایان برنامه ششم یک میثاق بستیم که با توجه به مزیت ها برای هر شهرستان طرح هایی تعریف شده است.

استاندار همدان با اشاره به ویژگی های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی شهرستان های استان گفت: بر اساس ظرفیت های موجود استان، سند راهبردی سه ساله ای تدوین شد که جهت گیری ها در حوزه های مختلف در سه سال پیش رو برنامه ریزی شود.

وی ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم و رونق تولید را از اولویت های این سند برشمرد و افزود: در سال جاری ۷۰ طرح از طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

شاهرخی تعداد کل طرح های در دست اجرا در استان همدان را ۲ هزار و ۴۴ طرح عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش تقریبی این طرح ها ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده و از این تعداد ۸۴ طرح اعتبارات از ردیف ملی با مبلغ یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان است.

وی در ادامه با قدردانی از حضور گسترده مردم همدان در بدرقه سردار سلیمانی گفت: بار دیگر مردم با ارزش ها، آرمان ها  و اهدافشان تجدید بیعت کردند و یکپارچه به میدان آمدند و در بدرقه سردار سلیمانی پیشتازی کردند و از ساعات اولیه مراسم در میدان شهر حضور گسترده داشتند.

استاندار همدان  با اشاره به فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: بی شک رویداد سال ۵۷ حاصل رشادت ها و از خودگذشتگی ها، ایثار و فداکاری مردم و رهبر کبیر انقلاب بود که برگ زرینی در تاریخ ایران ثبت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.