رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این بو ناشی از گاز آمونیاک تولید شده در فرایند کمپوست سازی در یک واحد تولید قارچ است.

معصومه پارچیان توضیح داد: در فرایند تولید کمپوست باید نسبت نیتروژن به کربن رعایت شود در غیر اینصورت بوی نامطبوع منطقه را فرا می گیرد؛ همچنین استفاده از کود مرغی در فرایند تولید نیتروژن نیز در انتشار بوی نامطبوع تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: پس از گلایه مندی مردم نسبت به این موضوع، صبح امروز موضوع رسیدگی و بوی نامطبوع ناشی از فعالیت یک واحد تولید قارچ محرز و اخطارهای لازم برای رفع این مشکل داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار بیان کرد: پرونده این واحد تولیدی به مرجع قضایی ارسال شده است اما پس از تشکیل پرونده، مدیر واحد اقدام هایی انجام داده که طبق بازدیدهای صورت گرفته در کاهش بوی نامطبوع موثر بوده است.

پارچیان گفت: همچنین یک واحد تولید صنایع غذایی شهرستان بهار نیز به علت دپوی پسماند خط تولید موجب آلودگی خاک و آب های سطحی شده بود که برای او نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: صنایع غذایی در فرایند تولید، ضایعات نیز به جا می گذارند و ماهیت این نوع پسماندها به گونه ای است که کیفیت و ساختمان خاک را تغییر می دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار اضافه کرد: همچنین به دنبال بارندگی و شستشوی پسماند توسط باران، شیرابه ضایعات این واحدهای تولیدی به آب های زیر زمینی و سطحی نفوذ کرده و آنها را آلوده می کند.

پارچیان با بیان اینکه پسماندهای صنعتی یا باید به محل های پیش بینی شده منتقل یا بازیافت شوند اظهار داشت: مدیران این واحدها باید صنایعی که می توانند از پسماند آنها به عنوان مواد اولیه استفاده کنند را شناسایی و پسماند را تحویل این صنایع بدهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت پسماند نیازمند بازرایابی و صرف هزینه است برخی واحدها نسبت به بازیافت پسماند رغبتی نشان نمی دهند.

۲۰ واحد آلاینده از ابتدای سالجاری تاکنون به مرجع قضایی شهرستان بهار معرفی شدند که حکم بسیاری از آنها صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.