امیر عبدوس شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نظارت و اندازه‌گیری ذرات آلاینده زیر ۲و۵ میکرون در سراسر استان به صورت مرتب  در حال انجام و تکرار است و در صورت شدت آلودگی، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی بادآور شد: بخشی از آلودگی شهر سمنان به دلیل استفاده زیاد از سوخت‌های فسیلی برای گرمایش در بخش مسکونی و صنعتی و در نتیجه متصاعد شدن گاز کربن دی اکسید و آب در هوا  و بخشی دیگر انتقال ذرات آلاینده هوا از کلان‌شهرهای کشور به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه تداوم وارونگی دما و پایداری جوی موثر در آلودگی هوا است، تصریح کرد: هوای استان نیز به دلیل پایداری جوی و وارونگی دما دچار آلودگی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان به دلیل وزش باد از لحاظ آلودگی هوا مشکلی ندارد و میزان آلایندگی هوا در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار به وسیله آزمایشگاه معتمد و در شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر به وسیله گشت سیار مورد سنجش قرار می‌گیرد.

امسال برای اولین بار مدرسه‌های ابتدایی و پیش دبستانی چهار شهرستان سمنان، سرخه، گرمسار و آرادان نهم آذر امسال به دلیل آلودگی هوا ناشی از مواد آلاینده به غیر گردو غبار تعطیل شد.

کودکان و سالمندان در گروه حساس تعریف می‌شوند که پرهیز از تردد غیرضروری در شهر و پرهیز از فعالیت‌های ورزشی سنگین برای حفظ سلامت این گروه پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.