«رضا میرزایی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بررسی‌ها بیانگر آن است که شمار روزهای ناسالم اراک در سه سال اخیر روند کاهشی داشته و امید می‌رود که این مهم تداوم یابد.

وی بیان کرد: مستندات آماری مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی نشان می‌دهد که شهر اراک در هفت ماه اخیر ۱۹۳ روز سالم با کیفیت هوای پاک و ۳۶ روز ناسالم را پشت سر گذاشته و این درحالی است که شمار روزهای ناسالم این کلان‌شهر در مدت مشابه سال قبل ۲۶ روز بوده‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: پیگیری مستمر مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا، خروج کامل دیگ‌های قدیمی ایرالکو از مدار تولید، توزیع سوخت با استاندارد یورو چهار در اراک، تغییر کیفیت سوخت نیروگاه شازند از مازوت به گاز و ساماندهی استقرار صنعت استان و جلوگیری از پراکندگی صنایع در جاده‌های شهر اراک از مهمترین علل کاهش روزهای ناسالم و بهبود کیفیت هوا در شهر اراک است.

میرزایی اظهار داشت: بخشی زیادی از آلاینده‌های هوای اراک مربوط به خودروهای شخصی است که انتظار می‌رود مردم برای داشتن هوای سالم به استفاده بیشتر از خودروهای عمومی توجه کنند.

وی گفت: داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حق طبیعی هر شهروند است و حفظ و نگهداری از این مهم نیز مسئولیت و وظیفه همگانی است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است و در این منطقه بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.