۶ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در شهرستان تاکستان به علت بی‌توجهی به اخطارها به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: نتایج اندازه گیری از خروجی‌های کارخانه‌های صنعتی شهرستان تاکستان نشان داد که این ۶ واحد به علت خارج از استاندارد بودن در حال آلاینده کردن محیط زیست هستند.

احمد زارعی افزود: مسئولان این کارخانه‌ها به هشدارها و اخطارهای صادر شده بی توجهی کردند و به منظور رعایت ضوابط محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به خود اظهاری در مورد مسائل آلاینده ساز در واحدهای صنعتی تاکید کرد و افزود: به منظور کاهش عوامل آلوده کننده و مخرب محیط زیست، تمام واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی موظفند نتایج نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی و تخریب زیست محیطی خود را در چارچوب ضوابط خود اظهاری به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: واحدهایی که فعالیت‌شان منجر به ایجاد آلودگی بیش از حد استانداردهای زیست محیطی باشد و باعث تخریب محیط زیست شود، باید پس از دریافت اخطار آلودگی و در طی مهلت اعطایی، اقدامات لازم را برای رفع آلودگی انجام دهند که در غیر اینصورت برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.