به گزارش ایرنا، بختیار رازانی روز چهارشنبه در بازدید از مسئولان حفاظت محیط زیست از شهرک های صنعتی خرم آباد افزود: اکنون آلودگی‌های زیست محیطی تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرکها و نواحی صنعتی لرستان کنترل می‌شود.
وی اظهار داشت: قبل از احداث تصفیه خانه‌ها طبق ضوابط شهرک‌های صنعتی مدیریت، تصفیه فاضلاب و دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی بر عهده واحدهای صنعتی بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب و رعایت مقررات، پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می‌شود.
رازانی بیان کرد : یکی از پیامدهای زیست محیطی شهرک‏های صنعتی، ایجاد آلودگی با تولید فاضلاب‏های صنعتی می‏باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان ادامه داد: فاضلاب‏های صنعتی باید در این شهرک‏ها قبل از ورود به آب های پذیرنده به روش مناسب تصفیه شود اما احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به تنهایی نگرانی‌های زیست‌محیطی را بر طرف نمی‌کند.
وی توضیح داد: برای رسیدن به استانداردهای مطلوب زیست محیطی باید عملکرد این تصفیه‌خانه‌ها تحت بررسی و ارزیابی مستمر قرار گیرد.
رازانی اظهار داشت: در این راستا یکی از برنامه های پیش رو پایش برخط (آنلاین) تصفیه خانه فاضلاب شهرک ها است که برای سال آینده تصفیه خانه شهرک صنعتی خرم آباد 2 در دستور کار اجرا و نصب تجهیزات و سیستم پایش قرار دارد.
بیش از یکهزار و 600 پروانه بهره برداری صنعتی در لرستان صادر شده که 96 درصد آنها را صنایع کوچک تشکیل می دهد که از این تعداد بیش از 65 درصد واحدها فعال و با میانگین 20 تا 70درصد ظرفیت تولید می کنند.
لرستان 21 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی دارد که 16 واحد آن آماده استقرار واحدهای صنعتی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.