سیدسعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش همدان افزود: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی موجب اندوهگین شدن مردم کشورمان شد و این حادثه را به خانواده آن‌ها و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

وی با تسلیت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: اتحاد و همدلی به وجود آمده در کشور از برکات خون این شهید بود و کشته شدن جمعی از مردم کرمان در جریان تشییع پیکر این شهید موجب درد و رنج مضاعف.

شاهرخی تاکید کرد: آمریکا ریشه در تمام شرارت‌های منطقه دارد و مردم ما به خوبی این را می‌بینند و کشورهای اروپایی نیز به آن آگاهی دارند.

وی بیان کرد: در ارزیابی سالانه وزارت آموزش و پرورش استان همدان رتبه نخست شورای آموزش و پرورش کشور را کسب کرده است و روز شنبه ۲۸ دی ماه در وزارتخانه از آن تقدیر می‌شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در حوزه هوشمندسازی، فناوری و ارتباطات مجازی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و باید با برنامه‌ریزی به سمت توسعه هوشمندسازی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امروز تعریف هوشمندسازی متفاوت شده است و مدارس باید در همه ابعاد هوشمند باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه باید تعریف دقیقی در مدارس برای هوشمندسازی صورت گیرد، اظهار داشت: اعتباراتی از منابع ملی برای هوشمندسازی مدارس در نظر گرفته شده است که باید بر اساس برنامه ها این اعتبارات برای مدارس جذب شود.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های مسوول و مرتبط باید به موضوع هوشمندسازی مدارس کمک کنند.

استاندار همدان عنوان کرد: موضوع مدارس مروج سلامت بسیار مهم است که دانشگاه علوم پزشکی همکاری بسیار خوبی برای اجرای آن دارد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: طرح هوشمندسازی مدارس از سال ۱۳۹۵ آغاز شده‌است و تاکنون ۳۹.۷ درصد از مدارس این استان هوشمند شده‌اند.

کاوه برخورداری با اشاره به اینکه سرور و تجهیزات شبکه‌ای برای ۱۹ منطقه آموزش و پرورش استان خریداره شده‌است، بیان کرد: تجهیزات فرسوده مانع پیشبرد فعالیت هوشمندساری می‌شود که اعتباراتی برای نوسازی آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، سالانه ۱۰ درصد کلاس‌ها باید هوشمندسازی شود که شامل هوشمندسازی سالانه یکهزار و ۲۰۰ کلاس در همدان می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: امسال موضوع آنفلوآنزا و کیک‌های آلوده را در مدارس داشتیم که والدین تمام ۲۸۷ هزار دانش آموز استان به خوبی با ما همکاری کردند.

عبدالله جعفری با اشاره به اینکه در دنیای امروز سبک زندگی دانش‌آموزان تغییر کرده است، افزود: در ساعت‌های ۶ گانه آموزش و پرورش موضوع تربیت زیستی و بدنی به خوبی دیده شده است.

وی عنوان کرد: طرح مروج سلامت، سطح ایمنی و سلامت را در طول سال تحصیلی بالا نگه می‌دارد.

جعفری ادامه داد: این طرح از سال ۱۳۹۰ در ۱۸ مدرسه آغاز شد و سال به سال روبه رشد بوده است و تا کنون ۱۴۷ هزار دانش آموز زیر پوشش این طرح درآمده‌اند.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در غالب طرح تکمیل تجهیزات ورزشی به مدارس ارسال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان خبر داد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در تفاهم‌نامه‌ای زمین ورزشی چمن استاندارد در محوطه ۱۰ مدرسه استان ساخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.