کِوین موری عصر دوشنبه در پایان بازدید از ظرفیت‌های منبت ملایر در جمع خبرنگاران افزود: از استقبال خوب مردم ملایر تشکر می‌کنم، این استقبال ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان کرد: دانش و هنر این شهر برای مردمانش مهم و موزه‌ها و کتابخانه‌هایش معروف است.

معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی روند آموزش هنر منبت در مدارس و آموزشگاه‌های این شهر را دارای اهمیت بالایی دانست و بیان کرد: ثبت جهانی منبت ملایر تنها آغاز کار است.

موری با بیان اینکه موفقیت در ثبت این هنر به هنرمندان آن برمی‌گردد ادامه داد: رویای ثبت منبت را فعالان این حوزه باید به حقیقت تبدیل کنند.

وی خطاب به فعالان مبل و منبت ملایر گفت: اگر منبت ثبت جهانی شود می‌توانید در گروه متخصص شهرهای منبت‌کاری عضو شوید.

معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی تاکید کرد: اگر منبت ملایر ثبت جهانی شود، حمایت ما را در پی خواهد داشت.

هیاتی متشکل از دکتر «غاده حجاوی» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، «کِوین موری» معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی و «ویدا توحدی» مسوول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشاور در امور توسعه و ترویج صنایع دستی کشور برای پیگیری پرونده ثبت جهانی منبت روز دوشنبه به ملایر سفر کردند.

در این سفر یکروزه بازرسان شورای جهانی صنایع دستی مورد استقبال باشکوه مردم و فعالان مبل و منبت در دریاچه کوثر قرار گرفتند و پس از شرکت در نشست ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، از ظرفیت‌های منبت این شهر بازدید کردند.

همچنین در این سفر شهردار ملایر کلید شهر ملی منبت که روی چوب منبت کاری شده بود به بازرسان شورای جهانی صنایع دستی هدیه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.