به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در جلسه هم‌اندیشی با گروهی از هنرمندان صنایع دستی افزود: پیش از این هنرمندان صنایع دستی در حمام شیخ (موزه صنایع دستی) مستقر بوده و ورک‌شاپ‌هایی برگزار می کردند.

او اظهار داشت: بزودی این موزه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد تا با استقرار در محل موزه، نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ورک‌شاپ‌های تولید صنایع دستی و نمایش و فروش آثار اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: علاوه بر این مرکز آموزشی صنایع دستی اردبیل واقع در سیدآباد نیز به هنرمندان واگذار می‌شود تا نسبت به برگزاری ورک‌شاپ و کارگاه‌های آموزشی اقدام شود.

به گفته فلاحی، هنرمندان می‌توانند با همکاری این اداره کل نسبت به تدارک و برگزاری دورهمی‌های هنری و دوره‌های آموزشی صنایع دستی اقدام کنند.

او با تاکید به اینکه در کنار این ۲ برنامه، احدث نمایشگاه صنایع دستی نیز دنبال می‌شود، اضافه کرد: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرها و روستاها با هدف کیفیت بخشی به تولیدات در حال اجرا است.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.