علیرضا گوهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های اخیر موجب انباشته شدن حجم فراوان برف در ارتفاعات کوهستان الوند شده و احتمال تشکیل بهمن در مناطق بهمن خیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: از همین رو انتظار می رود، صعود به ارتفاعات کوهستان از مسیرهای استاندارد و همیشگی انجام شود.

گوهری بیان کرد: باتوجه به اقدام گروه های کوهنوردی به صعودهای پایان هفته، توقع رعایت استانداردها به ویژه در همراه داشتن تجهیزات و نیز گذر از مسیرهای تعیین شده را داریم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان خاطرنشان کرد: از تمامی کوهنوردان و طبیعت دوستان تقاضای داریم نکات ایمنی را رعایت و اطلاعات و جزئیات صعودهای خود به اطرافیان و آشنایان اعلام کنند.

وی اضافه کرد: کوهنوردان برای صعود باید چادر مناسب ارتفاع، کفش مناسب، کیسه خواب، عینک، هدلامپ و باطری اضافه، چراغ خوراک پزی، سوخت برای مدت برنامه، پوشاک مناسب فصل شامل بادگیر، دستکش پر، روکش دستکش، پلار، روکش و گتر، باطوم، کلنگ و کرامپون همراه داشته باشند.  

گوهری یادآور شد: انتظار می رود در صورت صعود، کوهنوردان از مسیرهای تعیین شده با تجهیزات زمستانی اقدام کنند و از انحراف مسیر و عزیمت به مسیرهای نا آشنا و خطرناک خودداری شود.

گفته می شود که اواخر هر هفته به ویژه در فصل سرما و زمستان ۲ هزار کوهنورد و کوهپیما به ارتفاعات رشته کوه الوند همدان صعود می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.