عباس افخمی روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در استانداری همدان بیان کرد: دانشگاه دی هشت (D-۸) از کل جهان دانشجو می پذیرد و این گسترگی پذیرس دانشجو کار را دشوار کرده بنابراین در حوزه پذیرش مصمم هستیم از توان و همکاری سایر دانشگاه ها بهره بگیریم.

وی بیان کرد: هم اینک چند دانشجو نام نویسی و چند دانشجو نیز در صف انتظار پذیرش در دانشگاه دی هشت هستند. 

رییس دانشگاه بین المللی دی هشت اظهار داشت: با توجه به اینکه این دانشگاه مستقل است امید می رود با همکاری و تعامل استانداری همدان ساختمانی مجزا و در شان این دانشگاه در همدان پیش‌بینی شود.

افخمی گفت: دانشگاه دی هشت در نوع خود بی نظیر است چرا که در ایجاد و راه اندازی این دانشگاه بین المللی دولت های مختلف نقش دارند.

وی با بیان اینکه تصمیم تاسیس دانشگاه دی هشت توسط دولتمردان هشت کشور اتخاذ شد افزود: هیات امنای این دانشگاه متشکل از اساتید توانمند بوده همچنین واگذاری تاسیس دانشگاه دی هشت به همدان نشان از جایگاه علمی این استان است.

رییس دانشگاه بین المللی دی هشت بیان کرد: کشورها و مدعیان زیادی از جمله ترکیه برای راه اندازی دانشگاه دی هشت در کشورشان تلاش کردند اما در نهایت راه اندازی آن به ایران و در ادامه به همدان محول شد.

افخمی ادامه داد: با وجود اینکه الگوی دانشگاه دی هشت در کشور وجود ندارد راه اندازی این دانشگاه با مشکلاتی همراه بود.

در بیستمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری های اقتصادی «دی هشت» (D-۸) در بیستم اکتبر ۲۰۱۷ میلادی که هشت عضو این گروه برای ایجاد یک دانشگاه بین المللی هم پیمان شدند و از میان ایران، اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر و نیجریه، کشورمان به عنوان مقر اصلی این دانشگاه برگزیده شد و دانشگاه بوعلی سینا به عنوان «دانشگاه مادر» سرپرستی دانشگاه دی هشت را پذیرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.