حمید پرورشی خرم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ریزش برف از نخستین ساعات بامداد امروز در محورهای مواصلاتی آغاز شده و در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان همدان درگیر کولاک و برف است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند گفت: در صورت اقدام به سفر نیز باید با داشتن تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی در جاده ها تردد کنند.

پرورشی خرم با بیان اینکه ریزش برف شدید همراه با کولاک و مه در تمام محورهای استان همدان ادامه دارد، یادآوری کرد: پدیده غالب برودت هوا و کولاک شدید بر جاده های همدان حاکم است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به آمادگی نیروهای این نهاد و تجهیزات امدادرسانی، گفت: آمادگی نیروها از ظهر دیروز دوشنبه به صورت دو شیفت وجود داشت و تا این لحظه نیز تمام نیروها فعال هستند.

وی گفت: با توجه به محدودیت ایجاد شده به دلیل کولاک و مه شدید، در ساعاتی ممنوعیت تردد تریلیرها در گردنه "اسدآباد" و "همه کسی" اعمال شد و تردد خودروهای سواری فقط با زنجیر چرخ مجاز است.

پرورشی خرم با بیان اینکه تمام نیروهای امدادی این نهاد شامل افزون بر ۵۲۰ نفر در تمام محورهای مواصلاتی استان همدان در حال فعالیت هستند، گفت: ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات برف روبی نیز فعال شده است.

وی با بیان اینکه برف روبی شریان های فرعی و راه های روستایی نیز به زودی آغاز می شود افزود: تا آغاز این فراید ساکنین روستاها باید از تردد غیر ضروری خودداری کنند. 

گفتنی است ، همدان ۴۵ گردنه برفگیر و سخت گذر به طول ۲۴۵ کیلومتر دارد که مهمترین آنها گردنه اسدآباد است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است که بیشتر این راه ها در ایام سرد سال، برفگیر بوده و نیاز به عملیات برف روبی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.