حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برخی از جاده‌های استان نقاط حادثه خیز دارند که باید با برنامه‌ریزی و نظر کارشناسان، این نقاط حادثه خیز اصلاح شوند.

وی با گرامیداشت روز حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: اقدامات راهداری در ایمن سازی جاده‌ها مثبت بوده و تاکنون بسیاری از نقاط حادثه خیز جاده‌های استان بر طرف شده است.

حجت‌الاسلام شعبانی‌موثقی عنوان کرد: مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی با دقت به مردم خدمات ارائه دهند تا مسافران با بدون مشکل به سفر بروند.

وی توصیه کرد: مسافران رانندگی ایمنی داشته باشند و با رعایت نکات ایمنی از وقوع حوادث جاده‌ای جلوگیری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان نیز در این دیدار گفت: ائمه جماعت رعایت نکات ایمنی را به مردم توصیه کنند تا با فرهنگ‌سازی در رانندگی، میزان حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

مصطفی پناهنده افزود: بسیاری از جاده‌های استان استعداد تصادف ندارند و بیشتر تصادفاتی که رخ می‌دهد به بی دقتی عامل انسانی مربوط می‌شود.

وی افزود: از فناوری‌های نوین به منظور مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌شود و مرکز مدیریت راه‌های استان با تجهیزات به‌روز کنترل محورهای مواصلاتی استان را بر عهده دارد.

پناهنده بیان کرد: در بخش کالا بارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و با توجه به مشخصات فرستنده و گیرنده سامانه می‌توانیم به صورت برخط جابه‌جایی کالا را کنترل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در استان جابه‌جا می‌شوند.

پناهنده گفت: ۷۷ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است و آمار به دست آمده از این دستگاه ها ما را در مدیریت راه ها کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: ۴۲ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان داریم که به سامانه پلیس متصل هستتد.

وی افزود: ۲۵۱ نقطه پرخطر در کشور شناسایی شده که ۱۰۶ مورد آن در استان همدان است.

در سالنامه ملی ایران روز ۲۶ آذر ماه به عنوان روز حمل و نقل جاده‌ای و یکم دی ماه نیز به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.