مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان به ویژه در راه های اصلی تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در شورای برنامه ریزی و در جمع رؤسا و معاونان این اداره کل، با اشاره به اینکه همدان به عنوان استان معین در مقوله سفر زائران اربعین انتخاب شده است، اظهار کرد: قبل از آغاز سفرهای اربعین، بحث ایمنی محورهای اصلی شامل خط کشی ها، تابلو علائم حاشیه جاده ها و ... بسیار جدی است.
وی افزود: با توجه به سفر اربعین امسال که در پیش رو داریم، اقداماتی از قبیل ایمن سازی کامل محورهای استان برای تردد هر چه بهتر زائران را در دستور کار قرار داده ایم.
پناهنده ادامه داد: علائم ایمنی جاده ها، خط کشی ها، نصب و تعویص دوربین ها و قرار دادن آنها در موقعیت مناسب از جمله امور جدی در مقوله ایمنی است.
مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به دقت در انجام پروژه ها و امور اصلاح راهها و ترمیم پل هایی که در جریان سیل آسیب دیده اند، گفت: با توجه به امکان فعالیت در امور جاده ها باید فرصت را غنیمت شمرده و با جدیت پیگیر انجام قراردادها باشیم.
پناهنده بر لزوم ارائه گزارش عملیات انجام شده و استفاده از اعتبارات تأکید کرد و یادآور شد: کلیه ادارات و واحدهای دارای اعتبار موظف به انجام تعهدات و وظایف تعیین شده هستند.
وی با توجه به ضرورت در تجهیز ماشین آلات راهداری این اداره، بیان کرد: قطعات مورد نیاز برای تجهیزات راهداری باید به موقع تهیه و در انبار آماده باشند.
پناهنده ادامه داد: از متوقف شدن قرادادها به هر علت بپرهیزید زیرا که کار، زمانی انجام شده تلقی می شود که به اتمام رسیده و در حال اجرا و پیگیری باشد.
وی اضافه کرد: تجاربی مانند بارندگی شدید اواخر  سال ۹۷ که میزان بارش در ۲۴ ساعت برابر با میزان بارش ۶ ماهه سال ۹۶  بود باید درسی باشد برای آماده باش کامل که کلیه مباحث کاری به نهایت، انجام شود.
مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه مباحث تعمیر و تجهیز راهدارخانه ها و تاسیسات ساختمان ادارات نیز باید در زمان مناسب انجام شود، ابراز داشت: در ارزیابی عملکرد اداره کل نیز فصل مشترکی بین اداره ایمنی و حریم و اداره ایمنی و ترافیک در زمینه فعالیت فیزیکی و فرهنگی شامل آموزش ها، حفظ حریم، شناسایی نقاط حادثه خیز و ... از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
این مسئول افزود: با توجه به اینکه ایمنی حرف اول را در حمل و نقل جاده ای می زند بنابراین باید با اشراف به موقعیت های جاده ای نقطه ضعف و قوت را شناسایی و با اولویت بندی انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.