معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با هدف ایجاد تردد روان و ارتقای ایمنی راه‌ها، تمام محورهای مواصلاتی استان با استفاده از منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام می شود.

رامبد نوذری افزود: در همین راستا و با رعایت اولویت‌های اجرایی در استان، ۲۸۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان برای اجرای روکش و آسفالت در دستور کار قرار گرفته که هم اکنون نیروهای پیمانکاری و عوامل راهداری مشغول لکه گیری، پردازش و بهسازی در محورها هستند.

وی با اشاره به اینکه سالانه در این استان باید حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر از راه‌ها بهسازی شود، اضافه کرد: کردستان در اجرای این طرح حدود ۲۰۰ کیلومتر از برنامه خود عقب تر است که انتظار می رود مسئولان برای جبران این کاستی با تخصیص منابع استانی راهداری را یاری کنند.

معاون راهداری، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با توجه به حدود هشت هزار کیلومتر راه در حال بهره برداری در این استان و سرمایه گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی بر روی آن انتظار می رود سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری از این زیرساخت ها به این اداره کل تخصیص داده شود.

طول شبکه راه های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.