رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان بیان کرد: چنانچه مراکز علمی در زمینه رفع دغدغه های مردم کاری انجام ندهد نمی توان آن را دانشگاه نامید.

وی اضافه کرد: پزشکان، مهندسان یا هر یک از دانش آموختگان باید بتوانند برای خود و چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کنند تا از دغدغه های اشتغالزایی جامعه بکاهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه باید ایده های دانشگاهی به ثروت تبدیل شود اضافه کرد: دغدغه کنونی کشور ایجاد فرصت های شغلی است و دانشگاههایی موفق قلمداد می شوند که توسعه همه جانبه در کشور ایجاد می‌کنند.

حیدری مقدم ابراز امیدواری کرد با تکیه بر توان و فکر جوانان خلاق و اندیشمند بهره وری و توسعه را در جامعه افزایش دهیم.

وی تغییر در رویکردهای آموزشی و پژوهشی کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر ساختاری با نگاه دیروز به فکر مدیریت امروز باشد به طور حتم محکوم به شکست است بنابراین نیازمند ایجاد تحول در سیستم آموزش و پژوهش هستیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برخی از منابع درسی در سیستم آموزش و پرورش نیازمند تغییرات جدی است و نمی توان منابع آموزشی سال های اول انقلاب را همچنان به نسل های بعد منتقل کرد زیرا امروز منابع نوینی همچون آموزش «آی تی» یکی از ضرورت های جامعه است. 

حیدری مقدم پیامدی فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی نوین در کشورمان را گردن درد، آرتروز زودهنگام، تهمت و افترا و حاشیه سازی برای اشخاص عنوان کرد در حالیکه در یکی از کشورهای توسعه یافته با استفاده از این ظرفیت ۳۰ هزار بنگاه اقتصادی دایر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: جمعیت کشور ایران در آینده ای نزدیک به جمعیت سالمندی می رسد بنابراین نیازمند مراقبت های خاص بوده و این مهم نیازمند توجه مضاعف به توانمندسازی جوانان و جامعه است. 

حیدری مقدم فلسفه تاسیس دانشگاه را پیش بینی دغدغه ها و کاهش آن در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: وزارت علوم اعلام کرده تعدادی از موسسه های آموزش عالی باید تا پایان سال تعطیل شوند بنابراین باید با نگاه واقع بینانه تر و کاراتر به دنبال تعمیق فضای دانشگاهها باشیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.