حمیدرضا نجاری رییس مرکز بهداشت قزوین روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مروج سلامت یکی از مداخلات حوزه بهداشت در مدارس است که از سال ۸۹ با همکاری آموزش و پرورش در کشور آغاز شد و برنامه های مختلفی در قالب آن طی سال تحصیلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس، ارائه خدمات بالینی در مدارس از طریق برنامه مراقبت سلامت دانش آموزان، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه درمدارس، افزایش تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، ارائه خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدارس و مشارکت والدین و جامعه در برنامه های ارتقای سلامت در مدارس از جمله اقداماتی است که در این طرح اجرا می‌شود.

نجاری به رتبه بندی مدارس در این طرح اشاره کرد و گفت: این مدارس در ۲ مرحله بر اساس سنجش هایی از سوی مراقبان سلامت مراکز جامع سلامت ارزیابی شده و بر اساس امتیاز کسب شده رتبه بندی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه دانش آموزان، کارکنان مدرسه و اولیای دانش‌آموزان جامعه هدف این طرح هستند،افزود: طرح مدارس مروج سلامت در واقع با رویکرد توانمندسازی جامعه هدف برای خودمراقبتی و ارتقای سلامت اجرا می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۴۰۰ مدرسه در چهارده منطقه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.