آرزو کاوه ئی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نوع تغذیه در سنین جوانی که سال های آمادگی برای ورود به دوران میانسالی و سالمندی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: تبعیت از یک رژیم غذائی سالم که با تکیه بر ۲ اصل تعادل و تنوع در مصرف غذاها و بر پایه کاهش مصرف قند، نمک، چربی و افزایش مصرف میوه، سبزی و لبنیات است می تواند راهی برای اطمینان به دستیابی به سلامت باشد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در بین جوانان، دانشجویان به دلایل متعدد از جمله دوری از خانواده، پایین بودن آگاهی‌های تغذیه ای، مراجعه نکردن برای دریافت خدمات بهداشتی و تغذیه ای و اقدام برای رژیم های نادرست و غیر علمی غذائی، نسبت به سایر افراد آسیب پذیرتر هستند. 

کاوه ئی ادامه داد: بنابراین گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصمیم گرفت تا با اجرای مداخلات تغذیه محور در محیط های دانشجویی بستر لازم را برای تامین سلامت و اصلاح الگوهای غذائی این گروه فراهم کند.

وی توضیح داد: این مداخلات شامل اجرای طرح پژوهشی در خصوص بررسی وضعیت تغذیه دانشجویان، ساماندهی تمامی مراکز عرضه غذا و مواد خوراکی در دانشگاه ها از جمله سلف سرویس، رستوران های خصوصی و بوفه ها است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین اجرای آموزش های گسترده در خصوص تغذیه در دانشگاه ها و خوابگاه ها به شیوه های نوین و مختلف و کاهش محتوای چربی، نمک و قندهای ساده و افزایش سبزیجات و حبوبات در غذاهای ارائه شده به دانشجویان در دستور کار است.

وی بیان کرد: اجرای این برنامه از ماه گذشته با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی به اجرا درآمده و در سایر دانشگاه ها نیز پس از برگزاری نشست های مشترک با مسئولان این مراکز اجرا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.