مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در حاشیه نهالکاری همگانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این رویداد در استان همدان با دستور استاندار و با هدف اجرای یک هزار هکتار جنگل کاری در همدان رقم خورد.

اسفندیار خزایی افزود: این اداره کل در این راستا با هماهنگی فرمانداران ۱۰ شهرستان کار را شروع کرده و تاکنون ۸۶۰ هکتار نهال کاری و ۸۵۰ هکتار بذرکاری صورت گرفته و سطح یک هزار هکتاری نهال کاری تا پایان آذر تکمیل می شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که نیاز سرزمینی به توسعه فضای سبز، جنگل کاری و تلطیف هوا است تمامی نهادها در این راستا تلاش کردند همچنین در راستای جنگل کاری، جنگل و مرتع که سه حوزه کاری این اداره کل است در سال های ۹۷ و ۹۸ برابر ۱۰ سال کار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: تلاش داریم سرزمینی سرسبز و پویا داشته باشیم برای توسعه بخش کشاورزی و بخش صنعت که از این محل استفاده می کند و کمک می گیرند.

خزایی بیان کرد: امروز به هر شهرستان ۱۰ هزار هکتار و در مجموع ۱۰۰ هزار هکتار نهال گلدانی تحویل شده است و با ورود به فصل زمستان و خزان گونه ها، نهال کاری و زارعت چوب شروع می شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زارعت امسال صورت می گیرد اظهار داشت: ۶۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان ملایر آماده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: در استان همدان گونه‌های سازگار با منطقه همچون زالزالک، داغداغان، زرشک، بنه، سنجد، توت، کاج وسرو کاشته می‌شود.

خزایی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری و کاهش فرسایش خاک، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد رطوبت با حفظ و توسعه پوشش گیاهی عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح‌های جنگل کاری، یک هزار هکتار با نهالکاری و یک هزار هکتار نهالکاری با بذر به وسعت جنگل های همدان اضافه می‌شود.

حدود نیمی از مساحت این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و هم اکنون استان همدان دارای ۸۲۲ هزار هکتار مرتع و ۴۳ هزار هکتار جنگل است.

به مناسبت پنجم دسامبر روز جهانی خاک برابر با ۱۴ آذرماه ۹۸، طرح " نهالکاری همکانی برای ایرانی سر سبز" در سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.