به گزارش ایرنا، حامد احمدپور روز شنبه در جمع مردم شهرستان بستک افزود: توزیع این نهال ها بیشتر از گونه های اکالیپتوس، کنوکارپوس، چریش، کنار، آکاسیا و ابریشم هستند درهفته منابع طبیعی آغاز شده است.
وی خاطر نشان کرد: این نهال ها با هدف ترویج کاشت درخت، حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز بین سمن های مردم نهاد، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران، ادارات و مدارس این شهرستان توزیع شده است.
جنگلدار بستک بیان داشت: برای نخستین بار در سال جاری، متقاضیان از طریق دفترپیشخوان دولت اقدام به ثبت درخواست نهال کردند که با مراجعه به اداره منابع طبیعی این شهرستان نهال های خود را دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ و نگهداری نهال های تحویل گرفته شده توسط متقاضیان از آن ها تعهد گرفته شده و نظارت بر کشت نهال ها در دستور کار این اداره قرار دارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک ادامه داد: همچنین ٣٠٠ اصله نهال به همین مناسبت توسط سمنها و انجمن خیریه در پایاب سد خاکی کتل دربستک غرس شد.
احمدپور ابراز داشت: سد خاکی کتل نمونه ای از مشارکت و انسجام سازمانی است که با کاشت نهال در پایاب می تواند علاوه بر توسعهی پوشش گیاهی به مکان تفریحی برای شهر بستک تبدیل شود.
وی اضافه کرد: نهال های کاشته شده در سدخاکی کتل از گونه بومی کنار و آکاسیا تورتیلیس هستند.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.