احمد جوانمردی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حوزه با ۳۵ کشور خارجی تفاهم نامه بین المللی همکاری داریم.

وی وضعیت صنایع کوچک را در بازارهای جهانی بهتر از صنایع بزرگ دانست و افزود: شرکت های مطرح جهان همواره رصد شده و در صورت مراوده تجاری با صنایع بزرگ کشورمان مشمول ممنوعیت و تحریم می‌شوند.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: اما صنایع کوچک از این فرصت استفاده کرده و موفقیت بیشتری در ورود به بازارهای جهانی داشته‌اند.

جوانمردی تاکید کرد: از استارتاپ‌ها و محصولات دانش‌بنیان به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و اولویت نخست ما توسعه بازار فروش و حضور آنها در بازارها و عرصه‌های جهانی است.

وی ادامه داد: صنایع کوچک در ۱۶ سرفصل متنوع مورد حمایت و پشتیبانی مالی و غیر مادی قرار می گیرند، اما استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در سال جاری پشتیبانی ویژه می‌شوند.

جوانمردی خاطرنشان کرد: اولویت نخست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، توسعه بازار و حضور در عرصه بین المللی برای صنایعی است که در زمینه استارتاپ ها و محصولات دانش بنیان حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی یافتن شرکاری تجاری، دریافت نشان استاندارد، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، انتقال فناوری، توسعه خوشه های کسب و کار، ایجاد شرکت های مدیریت صادرات و حضور در فرابورس را از جمله حمایت های این سازمان از صنایع کوچک برشمرد.

مدیر توسعه بازار و امور بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدی و خدماتی به فراخور نیازهای خود از کمک های ما بهره‌مند می‌شوند.

جوانمردی به آموزش سالانه ۷۰ هزار نیروی کار در صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: این آموزش ها در سطوح کارگری، فنی و مهارتی و مدیریتی با یارانه ۸۰ درصدی انجام می‌شود.

به گفته وی ۴۸۰ خوشه صنعتی تاکنون در کشور شناسایی شده و یکصد خوشه در حال پیاده سازی و خاتمه فرایندها است که مبل و منبت تویسرکان، سفال لالجین، لاستیک رزن و پوشاک کِردآباد نمونه هایی از این خوشه ها در استان همدان هستند.

جوانمردی برای بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط به همدان آمده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.